Plane type: | AN2R |
Airport: | Prague - Letnany (LKLT) |
Airline: | Skydive & Air Service |
Registration: | OK-RYA |
Author: | IEG-Ivan Ropek LKPR Spotters |
Date taken: | 2016-09-10 |
Number of ratings: | 3× |
Number of views: | 2845× |
Renewed OK-KII that has been forgotten at Marianske Lazne airport. Presented at airshow at Letnany airport.
MiCi : No to dneska asi jo, ale vem si rok výroby, ten se datuje jenom pár let po sesazení Báťušky Cara
Ivan Ropek
Kamaráde,zkus před nějakým Ukrajincem říct,že Záporoží je v Rusku Nebo mi něco uniklo a separatisti postoupili?
No jo, mozna Kyjev nestihal plnit plan petiletky, tak Zaporozi pomahalo.
yango : V Rusku, tam je všechno možný ....... řečeno slovy klasika
...vyroben v roce 1961 v Záporoží...
Kdypak se An-2 vyráběl v Záporoží?
Milan : Díky za upřesnění. Mě taky štvou ty pomalovaný Warbirdy třeba krávama, ale na druhou stranu jak říkáš, zaplať Pán Bůh, že to lítá
No dovolil bych si trochu polemizovat s tvrzením, že se jedná o standardní barvy Slov-Airu. Anduly Slov-Airu nikdy neměly červený motor a ty červené směrovky a konce křídel taky nebyly běžné - měly je jenom mašiny, které létaly v pohraničí (navíc ty červené konce křídla vypadaly malinko jinak). I vzhledem k použití dobové imatrikulace OK-RYA mi to přijde spíš jako zbarvení z dob Svazarmu, i když ta sytě žlutá by opravdu spíš odpovídala práškařům, u aeroklubů bývaly většinou bledší. U aeroklubů se sice jednotlivé anduly od sebe mírně lišily v detailech a postupem doby se ty rozdíly zvětšovaly (například liberecká OK-WHB nakonec měla křídla celá červená, stejně jako VOP), ale ty základní prvky včetně pruhu kolem oken odpovídají. Každopádně je dobře, že Anduly stále žijí.
Upřimně, z větší části jsem čerpal z Studnice moudrosti
Dobrá fotka a ještě lepší popisek.
10 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Původní OK-RYA byla odprodána a je někde v Leonbergu, foto určitě na netu je. V Mariánkách společně s OK-JII byla ještě OK-JIQ ta se nachází kde ? Jinak souhlasím s Milanem Kloučkem, ty barvy jsou někde jinde........Dobré je, že tento stroj zůstal živý, hoši děkujeme.