Plane type: | A330-303 |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Turkish Airlines (THY/TK) |
Registration: | TC-JOD |
Author: | Daniel Vašut |
Date taken: | 2016-05-28 |
Number of ratings: | 9× |
Number of views: | 4173× |
Rear A330 compartment, mobile crew rest container included
Prostor pod podlahou musí být přetlakovaný z důvodu pevnosti - rovná široká podlaha by se jinak probořila! Pokud je rozdíl tlaků uvnitř a venku půl atmosféry (= 50 kPa), tak to znamená pět tun na metr čtvereční. Šířka podlahy v A330 je cca 5 m, tzn. metr dlouhá sekce podlahy by byla zatížená (kromě sedadel s cestujícími ~ 1 t) navíc ještě 25 tunami přetlaku. Mnohem lépe takový tlak zvládne válec vzadu zakončený velkou klenutou tlakovou přepážkou (určitě jsem tu na planes viděl její fotku). No a šachty podvozku jsou solidně dimenzované (byla tu fotka předního prostoru s elektronikou pod kokpitem, kde to bylo vidět).
Nákladní prostor je také přetlakovaný a klimatizovaný. V podpalubí se často vozí zvířátka.
to tomas: to neni hloupej dotaz, taky me to zajima. kdyz nad tim premyslim, tak si myslim, ze nakladni prostor bude v tomto pripade taky pretlakovany, jinak by musel byt prulez do nakladoveho prostoru, nebo do kontejneru samotneho utesneny a to si myslim, by bylo konstrukcne slozity. ale mozna se pletu a nekdo znalejsi me opravi.
kazdopadne diky i za takovehle fotky "ze zakulisi" , vice takovych! dekuju.
jak je to s nakladnim prostorem, je pretlakovany, nebo je vzduch pro posadku jen v kontejneru?
mozna hloupy dotaz, ale zajima me to
Martin: priblizne tesne za polovinou letadla, vstup je tam z paluby podlahou po zebriku dolu, v kontejneru je uzka ulicka a postele... no a muze se pouzit tedy pri letech na dalkovych letech, kde je vyzadovan odpocinek posadky a takoveto misto neni standardne na palube letadla.
jak to přesně funguje tento kontainer a kde se zhruba nachází pod palubou?
7 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
to M_V: diky za objasneni toho pretlakovani nakladovyho prostoru i s vysvetlenim!