Plane type: | unknown |
Airport: | Finow (EDAV) |
Airline: | Preserved |
Registration: | Unknown |
Author: | milhaus |
Date taken: | 05/2014 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 2954× |
Tumanskij R-11F2S-300 engine used on MIG-21 Fighter jet equipped with new flap system with active flow on boundary layer by air bled from engine combustion chamber. Engine sits on installation trolley, it was pushed to frame by cable driven by crank.
to blm: Já už si to nepamatuju, já jsem pracoval hlavně na samotných motorech v LOM, tam se na motorovou zkoušku montovaly ty záslepky(stejná díra je i na druhý straně) a na celých letadlech jenom rok na vojně a z toho si pamatuju jenom, že tu přírubu spojit s tím kolenem v mašině a nasadit tu objímku byla pěkná pakárna.
milhaus , PP, - střelím naslepo..nějaké přifukování odběrem z venku /to by byl asi na potahu vzadu vstup/+ směšování s horkým vzduchem,anebo..Mám pocit,že pod křídlem za podvozkovou šachtou na této straně byly takové neřízené kulaté klapky průměru cca 10 cm-,které odebíraly vzduch zvenku - ty by s tím mohly mít souvislost.
Klapky byly umístěny na panelu potahu,který se vždy na předběžnou přípravu sundával ..
Ale třeba si už houby pamatuju-takže internet,nebo nějakého dlouholetého technika..
milkhaus:Jasan, mě zaujalo, jak je to dělaný,aby ten luft nebyl moc horkej:-D
to Petr Popelář: Ono to je vlastně z vnějšího proudu ve spalovací komoře ten obrázek co jsi našel je úplně přesnej
Přesně tak, to už je lépe napsáno :-) ale dík za poučení, zase jsem viděl něco nového :-)
michal:Ono je to nakonec jen nepřesnost, správně by mělo být "za kompresorem z tělesa spalovací komory", tady to je vidět.
www.leteckemotory.cz/motory/r-11/r-11f-300_plamenec-zpredu.jpg
Taky si myslím, že se to odebíralo z kompresoru. ze spalovací komory by se o odebíralo horko těžko vzhledem k tomu, že těch SP tam je několik.. a v turbíně je to moc horké :D Z kompresoru se odebírá vzduch pro takové potřeby. :-)
milhaus/autor:Neznám Mig-21, ale domnívám se, že pokud by se vzduch k ofukování vztlakových klapek odebíral ze spalovací komory, tak by to asi byl dost fičák a dlouho by to nevydrželo pracovat. :-D
Já to tipuju na odběr z kompresoru.
Tak tenhle technologický postup mi na vojně zůstal skryt,byl jsem jen obyčejnej iksák z plochy....paráda!!
Bezbolestný konec všem jednadvacítkám...
10 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
milhaus - něco popsáno ve wikipedii je,ale detailně taky ne.Chtělo by to někoho,kdo je dělal v armádě na TOPce,anebo v LOKu -tam do toho lezli víc.Já byl na vojně dva roky na letišti ,tedy více v provozu -z dnešního pohledu-docela jsem si to letecky užil..