Photo Detail

L40 Meta Sokol


Plane type: L40 Meta Sokol
Airport: Rakovnik (LKRK)
Airline: Aeroclub
Registration: OK-MMR
Author: Václav Vildman
Date taken: 1980
Number of ratings: 0×
Number of views: 2607×



The albums in which the photo is places

Category:
Alba:

More photos of


Comments



Pavel Burda - unsigned guest (...102.186...)
2014-10-31 19:41

2Pete: omlouvám se - teď pivo. Zítra až se vzpamatuji ;-)

Pete - unsigned guest (...100.6...)
2014-10-31 19:35

PeterV. Bezva stránky a zase mám co studovat... :-))
P.Burda : Co zítra?

PeterV - unsigned guest (...91.150...)
2014-10-31 18:15

Oprava níže uvedené URL (musí být bez uzavírající závorky na konci):

www.xdh.ca/L-40_Meta_Sokol/l-40_meta_sokol.html

PeterV - unsigned guest (...91.150...)
2014-10-31 18:08

Pro Pavel Burda: prakticky stejný popis případu přistání L-40 se zataženým podvozkem a následnou opravou mě poskytnul p. Hurta, a fotka z té příhody je uveřejněná tady:
www.planes.cz/cs/photo/1134585/l40-meta-sokol-ok-npf-aeroklub-hodkovice-liberec-lklb/

Nepatrný rozdíl je pouze v registraci letadla (OK-NPF), místě nehody (Liberec), roku (1997), a důvodu (přelomená páka ovládání podvozku). Jak si teprve teď všímám, informace pod tou fotku byla od té doby doplněna, tak to budu muset proštudovat.

Shodou okolností v současnosti doplňuji moji databázi na webu L-40
(www.xdh.ca/L-40_Meta_Sokol/l-40_meta_sokol.html)
- protože po nesčetných letech jsem vyřešil mystérii existence a totožnosti L-40 v.č. 150901 exportované do Paraguaye (ZP-PBU) - a tak bych tuto informaci tam chtěl rovněž přidat či opravit.

Prosím kontaktujte mě přes e-mail.

Pete - unsigned guest (...234.151...)
2014-10-31 13:48

Kráááása... Pár fotek tohoto páru - MMT a MMR taky mám, ale žádnou takovou. Díky. BTW co je s ním nyní ?

Pavel Burda - unsigned guest (...102.186...)
2014-10-31 12:20

Díky, pane Vildmane, za vzpomínku - tenhle "Meťák" (červené doplňky) původně patřil spolu s OK-MMT (modré doplňky, dnes kbelské muzeum) do stavu AK Letňany. Někdy okolo r. 1970 prodělal po přetržení řetízku ovládání podvozku přistání na břicho - vzniklá škoda: trhací spojka řetízku, výfuk 4. válce a mírně ohnutý jeden list vrtule (pilot sice motor vypnul, ale už nestačil vrtuli nastavit do horizontu). Vlastík Menhart, servisák aviácké vrtulárny a báječný člověk, vrtuli odvezl a se svolením dalšího prima člověka, tehdejšího šéfa vrtulárny Karla Novotného, list odborně srovnali pod lisem (byl na to předpis, do jaké míry prohnutí od tetivy nehrozila strukturální změna a samozřejmě nesměl chybět materiál), vrtuli vyvážili, já zatím dal novou spojku řetízku, výfuk, namontovali jsme s Vlastou vrtuli, odmotorovali, s Mirkem Kobrem (tehdy náčelník AKLT) zalétli a bylo hotovo :-)

Petr Štefl - unsigned guest (...192.59...)
2014-10-31 07:08

...nádhera!!!

7 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details