Photo Detail

A319-112


Author: Jakub Vaněk
Date taken: 05/2014
Number of ratings: 0×
Number of views: 2872×

Description:

03.05. Kemble Airport (Cotswold Airport) is one of the many airports in England to scrap old or no longer needed aircraft.




The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



milhaus (...188.163...)
2014-05-09 15:59

M_V: zřejmě v tom něco takovýho bude, tohle letadlo je ještě mladík 23000FH 17000FC.

M_V - unsigned guest (...105.207...)
2014-05-08 20:52

milhaus: 60 tis. cyklů je docela dost. V březnu se v diskusi na podobné téma u OK-CEC www.planes.cz/cs/photo/1112292/ objevil názor, že leasingovky nechtějí jít pod cenu, takže když nemají zájemce, raději ho sešrotují. A tohle je koukám taky leasing.
www.planespotters.net/Production_List/Airbus/A319/1283,EI-DEZ-Meridiana-Fly.php

milhaus (...188.173...)
2014-05-08 17:13

to M_V: Na letadlech jsou samozřejmě součásti s omezenou životností (life limited parts) ale není jich až zase tolik, třeba na CFM56 je jich 13. další část má omezenou životnost do opravy a po ní může sloužit dále, tyto opravitelné díly se nazývají rotující a jejich opravy probíhají na dílnách podle speciálních manuálů CMM-component maintenance manual, které mohou předepisovat výměny některých částí těchto dílů, takže odhadnout přesný počet díllů s omezenou životností na letadle je dost složité.
BTW A320 má projektovanou životnost 60000FH a 48000FC, kterou je nově možno prodloužít na 12000FH a 60000FC.

M_V - unsigned guest (...105.207...)
2014-05-08 16:30

Milan Cibulka: Jak je to v letectví s použitými náhradními díly? Má každá součástka (nebo aspoň ty kritické pro bezpečnost) stanovenu nějakou nepřekročitelnou životnost, nebo dokud slouží, je možné je ze starých letadel recyklovat na novější?

Jakub Vaněk (...102.97...)
2014-05-08 09:52

Radim: hraje v tom roli mnoho faktoru, prostě někomu se třeba nevyplatí velký D-Check, protože to musí zadávat jinde, někomu ano.
LH lítá/nedávno lítala ještě se starejma b737-300, a ty už něco také pamatují....
Prostě mnoho faktoru...

Radim Tyleček - LKMT/EDDM Spotters - unsigned guest (...31.89...)
2014-05-07 16:19

Čeho jsem si všiml při vyhledávání technických parametrů o letadlech, tak třeba LH vlastní A320 Family, které jsou staré 15 a více let (např. A320/D-AIPD v aktuálním zbarvení STAR ALLIANCE už má přes 23 let a stále létá!!!)

Milan Cibulka (...86.243...)
2014-05-07 13:30

1) jak souvisí stáří s technickým stavem letadla?Platí tedy přímá úměra,že čím starší letadlo,tím větší šrot?
2) jestli to nebude tím,že jsou náhradní díly od výrobce "trochu" dražší,tak se vyplatí sem tam něco na ty díly rozebrat

P. - unsigned guest (...150.164...)
2014-05-07 12:38

Mnohem starší B737 stále létají. Asi jsou náklady na větší revize u A320 family takové, že se je nevyplatí dělat...

Vilda - unsigned guest (...15.111...)
2014-05-07 09:51

Taky mě to připadá málo let, přál bych mu delší život... na druhou stranu když už člověk sedí v letadle tak je rád když je éro mladší...

Petr - unsigned guest (...207.106...)
2014-05-07 06:26

O něco málo víc. První let 18.7.2000, poslední 8.11.2013. Létat začínal u Sabeny, tam byl dva roky, potom ho další dva roky nikdo nechtěl a až od února 2004 létal u Meridiany.

11 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details