Plane type: | A350-941 |
Airport: | Singapore (SIN/WSSS) |
Airline: | Airbus Industrie (AIB) |
Registration: | F-WZGG |
Author: | JetFox |
Date taken: | 2014-02-11 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 4296× |
11.02. First public appearance and dispaly of the A350-900 at the Singapore Airshow 2014.
Zaujímavé letadlo...
Roman: Dle dat na internetu nemá nejspíš v typickém trojtřídním uspořádání nižší spotřebu na cestujícího. Nicméně A380 přišla dříve než 747-8 a navíc je pro cestujících prostornější (širší kabina) a díky mohutné zvukové izolaci také tišší.
Jakkoliv je 747-8 nádherné letadlo, v dnešní době soumraku 4motorových dálkových letadel bohužel asi moc neuspěje.
milhaus:njn, holt A380 má o dost nižší spotřebu paliva na pasažéra.
Michal:787 odsouzen není, vzhledem k výrobním kapacitám A350, už teď když si objednáš A350 dostaneš ho 2020 a to jenom když všechno půjde bez problémů . ten trh tu je dost velkej pro oba a bude se opakovat 737 vs A320
vlastně i 747-8 mělo v prosinci další obejdnávky, tože transaero nechce čekat na A380 když 747-8 dostane o šest let dřív.
Snad nám ho předvedou v květnu na ILA :)
to Bigjumper: Oni se A i B snaží dělat letadla tak aby byli kapacitou tak nějak mezi, A320 má max kapacitu 180, B738 189, A321 je zase o trochu větší než B739. B757 větší než 321, ale menší než 310, která je zase trochu menší než B767 atd.....
No bohužel je ze současně vyráběných modelů Boeingů nejmíň úspěšný ten nejhezčí 747-8:-(
mě se to letadlo líbí víc než B787 (při vizuálním srovnání nových letadel). Ale je fakt, že B777 je téměř dokonalý (a oblíbený) letoun a A350-900 bude konkurovat dost obtížně, přijde mi to že ty letadla v Airbusu inovují zbytečně moc rychle (řada A300-330-350). Podle mě upgrade A330-300 úplně postačoval... Tak mi napadá, kdo je vlastně přímým konkurentem pro nešťastný a poruchový B787? Kromě veterána A330-200 asi nic, že(starší modely jako B767 a A300/310 nemá smysl zmiňovat)...
to MH: Máte pravdu, ale to Airbus to udělal taky (A300/A320) , prostě 787 je nejspíš odsouzen, ale to se občas stáva. Stále má Boeing spousty modelů a tím nemyslím 737, které stále jsou výborné letadla, schopná obstát v moderní a pokrokové konstrukci. Jsem rád, že jsou tu oba výrobci, jinak by to byl diktát jako v minulosti....
Myslím, že nepředběhne, Boeing se trefil do černého zejména prodlouženými verzemi -9 a -10X, které nabídnou sedačkově ještě nižší spotřebu paliva než verze -8. Navíc oproti 787 je A350 o dost větší, 787 nahrazuje 767 všech verzí a zejména A330-200. Kdežto A350 má nahradit A330-300 (což se asi díky oblíbenosti A330 jen tak nestane), A340 všech verzí (to se nejspíše stane relativně lehce kvůli spotřebě A340) a být konkurencí oblíbené 777. Tu ale Boeing vylepší verzemi 777-8 a -9.
Čili bychom se měli vyvarovat porovnáváním těchto dvou typů příliš podrobně, jsou to velikostně i technologicky výrazně jiné stroje. Bohužel Boeing dlouho trápily a asi ještě budou trápit nové technologie, kterých se poprvé v civ. letectví objevilo výrazně více než u Airbusu, kde kromě CFRP konstrukce (na trupu navíc jednodušší panelové) do světa letectví nepřinesl nic nového. U 787 jen jmenovitě CFRP trup sestavený z cca 6 válcovitých sekcí, tzv. no-bleed systém (starování motorů elektrickou cestou, tepelné odmrazování NH křídla, přetlakování kabiny řešené kompresory). Pro toto vysoké využití elektrické energie namísto stlačeného vzduchu vyústilo v nutnost instalace výkonnějších Li-ion baterií namísto klasických Ni-Cd, jako u A350. Detaily už je pak například tzv. Spoiler Droop, který zlepšuje obtékání křídla v přistávací konfiguraci. Všechny tyto nové technologie mají vést ke snížení nákladů na údržbu a snížení spotřeby paliva.
Je toho skutečně mnoho a možná toho teď Boeing trochu lituje. Někdo ale musel být ten, kdo udělá první krok do neznáma, a to byl Boeing, jako už několikrát v historii letectví.
15 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
MH: v trojtřídním uspořádání nemá smysl přepočítávat na cestujícího. v A380 je prostě o 30% víc místa pro cestující ať už v jakékoliv třídě. spotřeba jen o +-10% vyšší a k tomu je třeba vzít v úvahu i vyšší rychlost (12tis. km longhaul zvládá A380 o půl hodiny rychlejc, což nevypadá moc ale v tom počtu letů to za rok udělá dost) a menší platbu za sloty.
i když je designově 474-8 bezesporu hezčí než A380 jediné důvody proč si v současný době objednat B747 jsou kratší dodací lhůta a o 11% nižší cena.