Plane type: | MIG23MF |
Airport: | Unknown |
Airline: | Czech Air Force (CEF) |
Registration: | 7184 |
Author: | Matoulek Jaroslav |
Date taken: | 10/2005 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 4774× |
LOM Prague (Malešice)
DD - s tou 4446 máš pravdu, pojíždění na rozloučenou 15.12.2000
Já jsem byl v roce 1994 v Čáslavi v TOPu a už ten rok proti jednadvacítkám moc nelétaly a faktem je, že to bylo letadlo neporovnatelně složitější.
jednou jsem seděl ve spárce na motorovce a za tu půlhodinu jsem toho měl dost, ten kokpit byl fakt pro trpaslíky a to tam nabyla vystřelovací sedačka ale jenom taková montážní:-)
to M_V: já nevím, byl jsem tehdy pouhý mechanik na montáži statorů turbín. Ale myslím, že si po pádu SSSR začali za ND účtovat dolarové ceny a to se všem zdálo moc.
>Milan Ch.: Trochu o konci MF, BN a ML vím, byl jsem u toho. Drobná oprava: 4644 byla na posledním lítání 26.10.2000, pak ještě na rozloučenou pojíždění 15.12.2000.
DD- ta nespolehlivost se týká Migu-23 BN a info o nejméně spolehlivém letounu je z knihy Osmadvacítka. Jinak Migy-23 BN a MF ukončily službu v roce 1994 a 17 Migů-23 ML po dolétání resursu v roce 1998.A jako poslední v roce 1999 šedý tygr 4644.
>Milan Ch.:-beznadějně zastaralý nebyl, rozhodně v porovnání s MiG-21 MF byla MLka o dvě generace dál (co se týče avioniky, radaru, zbraňového systému...). Katastrofální nedostatek náhradních dílů si taky nepamatuju. Určité díly nebyly, ale dokázali jsme toho dost opravit.
Tvrzení o nejméně spolehlivém letounu beru s rezervou, pokud máte v ruce nějaká relevantní data, rád bych je viděl.
Jako velkou chybu vidím i to, že letectvo v devadesátých letech ovládli bombarďáci ze zrušených útvarů, kteří stíhací letectvo rozložili.
Letouny Mig 23 ML byly na stejné ůrovni jako jejich protivníci t.j. Tornáda. MIG 29 je zřetelně převyšoval. Přesto oba typy zmizely jako první z naší oblohy. Zvláštní, že?
milhaus: A to byl v devadesátých letech takový problém koupit (z Ruska nebo z Ukrajiny?) nové turbínové lopatky a další díly? Problém finanční nebo politický?
arteye - ono taky Mig-23 v devadesátých letech už nebyl žádný zázrak a byl beznadějně zastaralý! Nehledě na katastrofální nedostatek náhradních dílů apod. Dokonce už v roce 1986 v rozboru velitele čáslavského pluku je poukazováno na velkou poruchovost letounů Mig-23 BN a nedostatek náhradních dílů! Letoun Mig-23 byl nejméně spolehlivý letoun ze všech letadel ve výzbroji letectva ČSLA. Jinak doporučuji vynikající knihy OSMADVACÍTKA od Jana Dúbravčíka a KŘÍDLO, KLAPKY, HŘEBEN od Stanislava Rogla.
15 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
MiG- 23MF, ML, U skončily protože jim končil technický život, který jim stanovil výrobce. Pro typy MF, ML, U to bylo 1500 letových hodin a 17 roků od data výroby. Výrobce povoloval stanovit nový technický život u letoých hodin, ale nedoporučil stanovit nový technický život u roků provozu.