Plane type: | Pilatus P2-05 |
Airport: | Hradec Kralove (LKHK) |
Airline: | Private |
Registration: | G-PTWO |
Author: | Lukas.wz |
Date taken: | 04/2013 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 1727× |
30.04. Owner: Radim Vojta
Ta vrtule (Argus L-22) je v podstatě totožná s vrtulí na Siebelu, s V-503 na Zlínech má společné jen něco - konkrétně ten větrník, který v obou případech pohání stavěcí mechanismus (médium se trochu liší, u V-503 je to hydraulická kapalina, u L-22 vazelína Exolin 868). Co je ale zcela odlišné je způsob regulace otáček. U V-503 je to změnou tlaku na klobouk (je zatlačitelný), tedy v přímě závislosti na dopředné rychlosti, u Argus L-22 je to pomocí odstředivého regulátoru. Zatímco u V-503 nemá pilot možnost přímo otáčky regulovat, jen nepřímo, u L-22 má regulace dvě polohy (vzlet a to ostatní), které pilot volí z kabiny pomocí madla. V daném režimu vrtule udržuje stálé otáčky, narozdíl od standardních systému stavění jiných vrtulí však nemá možnost nastavit jiný režim, než uvedené dva (3100rpm a 2820rpm, měřeno na hřídeli motoru před reduktorem). Takže když někdy někdo říká, že Avie systém stavění autonomní vrtule V-503 šlohla po vǎlce Argusu, nemá tak docela pravdu. Pokud má někdo zákem více so o letadle, pohonné jednotce a létání s ním vice dozvědět, připravuji článek pro AeroHobby, jen se musím dokopat k tomu to dokončit
Jestlipak někdo něco ví o vynálezu a historii vývoje tohoto typu automaticky stavitelné vrtule? Zdá se to být podobné vrtulím na Zlínech, ale i např. na Siebelu. Existuje nějaký zdroj informací o těchto vrtulích?
3 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Radim: mockrát díky za velmi zajímavé vysvětlení. Už před lety jsem se o to zajímal, ale nic moc nenašel. Dej vědět o tom nadcházejícím článku v AeroHobby (adresu jsem uvedl). Díky.