Plane type: | IL62M |
Airport: | Off airport |
Airline: | Czechoslovak Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registration: | OK-KBK |
Author: | Petr Popelář |
Date taken: | 1984 |
Number of ratings: | 1× |
Number of views: | 3998× |
Havana - Frankfurt
Jedna z nejhodnotnějších a nejvzácnějších fotek tady na planes.
Vždyť udělat takovoudle fotku není jen tak!
Tu knihu právě dočítám, moc hezké čtení. Kdo chtěl emigrovat v pozdějších létech přes tuto linku, musel hned na cestě do Havany. Kdo si ještě chtěl užít dovolenou na Kubě a vystoupit při návratu zpět, tak se přepočítal - zpátky už nelítalo přes Kanadu ale rovnou směr Evropa a případně se ještě dotankovávalo právě ve Frankfurtu.
Doporučuji všem nedávno vyšlou knihu "Dálkovky" od cpt.Kvapila. Je to velmi čtivě napsáno a čtenář se tam mnohé dozví...
Komárek: linka do socialistické Havany přes Montreal, na rozdíl od přímé linky do Montrealu, ale nevyžadovala kanadská víza a výjezdní doložku do kapitalismu. Nicméně její kouzlo spočívalo v tom, že se tam nicméně při plnění dalo vystoupit a požádat o azyl. :)
Navigátoři z IL6 asi upřesní, ale pokud si pamatuju, trik, proč se to dalo zpátky dát až do PRG spočíval v tom, že se za letu přeplánovala trať, např. z FRA až do PRG, a protože se to dělo už za letu zmenšila požadovaná rezervní zásoba paliva a tím to vyšlo. Doplní, opraví mě někdo z posádek IL6? Díky
Komárek:Montreal se létal v té době i jako samostatná linka. PRG-YUL-PRG, takže na tuto ne, ale na nlinku do Montrealu samozřejmě ano.
Poučné. Stejné lze vyslovit jednou jednoduchou větou(MS), dvěma s upřesněním(PP) či rozvinutými souvětími s negací na šest řádků(PV). Tětiva je v profilu křídla, není s čím nesouhlasit. -:)
Bylo možné zakoupit letenku do Montrealu?
Vím že PP mě už asi bude nenávidět když s ním nebudu úplně souhlasit, ale ten zub tam je proto že tětiva křídla u trupu je zkrácena proto aby když se při vysokém úhlu náběhu křídla proudnice odtrhnou, tak aby se nejdříve odtrhly u kořene křídla, zatímco na vnějších částech křídel zůstane normální proudění vzduchu a tím se udrží příčná kontrola křidélky. Ta prodloužená tětiva vnějších částí křídla tudíž v podstatě plní stejný účel jako sloty u VC-10 (které jsou rovněž pouze na vnějších částech křídel), akorát to nemá žádné pohyblivé části a tudíž je to lehčí a daleko jednodušší řešení, a nepotřebuje to údržbu.
18 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Kuba J. :Ale když se zrovna doplňovalo palivo ve Frankfurtu, tak se taky dalo požádat o azyl?