Plane type: | SU34 |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Russian Air Force (RFF) |
Registration: | 45 |
Author: | Petr Popelář |
Date taken: | 06/1995 |
Number of ratings: | 4× |
Number of views: | 9103× |
Emergency landing on the way from Le Bourget.
Díky za perfektní info.
Práve dokončujem model. Neuveriteľne krásna mašina!!!
Pán Vanka, vďaka za podrobné info.
Pěkná vzpomínka! Loni jsem tuto událost zmiňoval ve svém článku pro LK: 28. 12. 1994, vzlétl v Novosibirsku další prototyp, T-10V-5. Tento letoun s trupovým číslem 45 je známý svým předváděním na Evropských aerosalonech. Byl přelétnut z Novosibirska do Žukovského v létě 1995, dostal efektní nástřik z několika odstínů modré a šedomodré barvy a na „hrbu“ za kabinou bílé číslo 349, což bylo číslo exponátu pro pařížský aerosalon v Le Bourget. Před přelétnutím do Paříže, kde byl prezentován pod exportním označením Su-32FN, byl předváděn v Žukovském generálnímu konstruktéru M. Simonovovi, přičemž došlo k nepříjemné události – během přiblížení na přistání se vysunula pouze přední podvozková noha. Zkušební pilot udělal tedy průlet nad drahou, zakončený zatáčkou na vysokém násobku přetížení, čímž se podařilo zaseklý hlavní podvozek uvolnit a na druhý pokus bezpečně přistát. Násilné vysunutí podvozku se neobešlo bez poškození a T-10V-5 bylo nutno urychleně opravit a připravit pro Le Bourget. Přelet do Paříže se podařil, pro jistotu se zde letoun představil pouze na statické expozici. Ukázalo se to jako správné řešení, neboť během přeletu zpět z Paříže do Žukovského 20. 6. 1995 došlo k selhání hlavního hydraulického okruhu a piloti I. Votincev a I. Solovjev museli nouzově sedat v Praze na Ruzyňském letišti. Podvozek vysunovali havarijně a ještě ke všemu byl zabržděn. Po dosednutí na dráhu Ruzyně tedy u Su-32FN okamžitě praskly pneumatiky na hlavním podvozku a „Suška“ proběhla celou délku dráhy na discích kol v závoji dýmu a jisker. Nouzové přistání nakonec dopadlo dobře, za pár minut po Su-32FN přistál pro jistotu i Žeňa Frolov se Su-35, celé drama sledující ze vzduchu. Příčinou selhání hydraulického systému byla závada na nedostatečně vyzkoušeném hydraulickém čerpadle NP-128. Do Prahy spolu s náhradními díly (vypůjčenými z T-10V2) přiletěli specialisté z OKB Suchoj a NAPO, 3. 7. 1995 byl opravený T-10V-5 zalétán a 4. 7. odlétl již bez dobrodružství domů do Ruska. Tato mimořádná událost byla impulsem pro několik technických změn v hydraulické instalaci letounu a v systému indikace vysunutí podvozku.
..pak stál před hangárem F. Byl jsem se tam na něj jako student podívat.
Letadlo (snad pro závadu na hydraulice) nouzově přístávalo v PRG při návratu z pařížského aerosalonu.
Prázdné gumy jsou výsledkem tohoto manévru.Spolu s ním normálně přistál ještě i SU35, se kterým letěl společně.
Víme víc info? proč leží na prázdnejch gumách :-) sučka miluju,bravo,díky náčelníku! :-)
Ty lopaty a košťata jsou prostě k sežrání :-)
9 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Pavel Venka: Díky za skvělé info! :-)