Plane type: | Bell 429 |
Airport: | Plzen - Line (LKLN) |
Airline: | Bell Helicopter |
Registration: | C-FTNB |
Author: | Otakar Svatek |
Date taken: | 2012-09-18 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3127× |
18.09. Bell 429 presentation at Líně
Diky vsem.
Přesně jak píše Martin
podle majitele Alfy by ji dříve brali, ale v současnosti, kdy má firma dvě nové EC 135 T2 je to již pasé. Bohužel vývoj 429 se protáhl, protože se o ní na Alfe uvažovalo už pře cca 5 - 6 roky, ale nebyla. Pak byly nuceni řešit nákup a EC135 byla řešení. Dnes je to standart u LZS jak u nás tak u napč, v Německu či Rakousku. Ti také museli řešit výměnu dosluhujících BK117, které byly vyvinuty a vyráběny přímo jako pro LZS.
Tak nárůst prostoru v 429 proti 427 je značný,ale pochybuji,že se táto mašina někdy u nás na záchrance objeví.Výrobce Bell udělal velkou chybu s typem 427,o který až na naší Alfu helicopter neměl na LZS nikdo zájem.Dá se říct,že významní provozovatelé HEMS modernizovali své vrtulníkové parky v posledních 15.létech,kdy jim Bell nebyl schopen dodat vyhovující mašinu.Tak se konkurencí povedl obrovský kauf,a to jak v Evropě,tak i USA.Kdyby tadle mašina tu byla před 10.léty,tak by asi situace na trhu byla trošku jiná,ale teď už je strašně pozdě.
Podstatně více
zde celé facebook album ze dneška i s fotkou vnitřku:
www.facebook.com/media/set/?set=a.501885356490370.119364.277067935638781&type=1
Právě protože byly od uživatelů stížnosti na málo místa ve 427, tak ji přestal Bell po vyrobení pouhých 82 kusů vyrábět a vyvinul prostornější verzi 429. Ale jak moc velký rozdíl v tom prostoru je nedokážu říct...
nedavno jsme u bouracky nakladali chlapa do 427, EC znam, 412 znam, ale ze je v te 427 tak malo mista, to jsem netusil, jak je to tady u te 429?
Moc pěkná mašina. Doufám, že brzo bude nějaká lítat i v ČR.
8 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Ano jak píše Cumullus, i starší typy BK 117,které se v Německu používají hlavně na sekndární převozy pacientů zastarávají a už nesplňují přísné předpisy.V současné době dva největší němečtí provozovatele LZS firmy DRF (25 ks) a ADAC Luftrettung (14 ks) uzavřeli smlouvy na nákup vrtulníku Eurocopter EC 145 v nové verzi T2 (s fenestronem),které nahradí hlavně typ BK 117.