Plane type: | VC-10C1K Srs.1180 |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Royal Air Force (RRR/RR) |
Registration: | XV106 |
Author: | Matěj Hejma/saw+ |
Date taken: | 09/2012 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 1931× |
01.09.
JoeB: díky za radu, ale s odpuštěním to že to jsou jednoštěrbinové Fowlerovy klapky je snad každému s trochou znalostí o letadlech hned zřejmé. Co mě zajímá je jak jsou ty jednotlivé klapky po straně ukončené - vypadá to jako by tam byly nějaké vertikální pláty které navíc vypadají že jsou na pantech a dají se nějakým způsobem složit když se vztlakové klapky zatáhnou. Jak říkám, v životě jsem to ještě nikdy neviděl, ale na druhé straně je ještě i mnoho jiných věcí co jsem v životě neviděl ;-).
PeterV : Jsou to jednoštěrbinové Fowlerovy klapky,v podstatě podobné jako třeba u IL62 nebo B747SP. Jen jsou z nějakého důvodu rozdělené na víc sekcí.
Klapky s jednou štěrbinou byly použity z důvodu provozování VC10 na vysoko položených letištích s kratšími drahami (požadavek společnosti BOAC).
No takovýto druh vztlakových klapek jsem ještě v životě nividěl. Jsou ještě nějaké jiné fotky těchto vztlakových klapek?
4 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
PeterV:Není v tom žádná věda. Ty vertikální pláty jsou tam jen pro to,aby v zataženém stavu zavřely z boku tělesa,kryjící šroubovice klapek :-) Například u 737 tohle zakončení klapky být nemusí,tam se ta vřetenovitá tělesa vyklápí společně s klapkami.