Plane type: | TU154M |
Airport: | Prague - Kbely (LKKB) |
Airline: | Czech Air Force (CEF) |
Registration: | 1016 |
Author: | Cibulka Tomáš |
Date taken: | 06/2012 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 2773× |
Tu-154 serial number 96A1016 stored in Kbely for almost 4 years. According to rzjets.net to be sold to Kyrgyzstan.
To letadlo si proste rika o muzeum,mohko by tam skoncit M.
vždycky když čtu, že tahle či ona mašina už ,,neodletí" popadne mně jakési smutno. Napdalo mně, že klidně mohly létat v armádě a do Afghanistánu, místo nefunkčních CASA :-)) kdyby nedejbože je tam někdo sestřelil, žádná škoda, a to co je přišroubované na CASA, by se na tučko dalo dát taky :-))
Rado sa stalo. Ja by som sa len malinko poopravil - Kyrgyzstan vydal spomínaný zákaz až koncom minulého roka, takže ten nesúvisí s tým, že stoja tak dlho v Kbeloch. Ale je to ďalší dôvod predpokladať, že už nikdy neodletia.
yango: Dik, hodnotny prispevek.
Kyrgyzstan mal byť len zastávkou na ich ceste do Iránu. Lenže Irán najprv stopol dovoz ruských ojetin a neskôr úplne zakázal prevádzku sovietskych strojov. Následne ju zakázal aj Kyrgyzstan (čím si okrem iného dočasne zastavil všetku vnútroštátnu leteckú dopravu v krajine), takže tieto 154-ky boli minulý rok na predaj za tuším 11 mil. USD komplet aj s náhradnými dielmi, čo som už vtedy považoval za nereálnu cenu. Dnes, keď sa počet lietajúcich 154-iek dá spočítať na prstoch, sú predajné zrejme už len do šrotu.
Vše bylo získáno v rámci umoření ruského dluhu - 1016 je z roku 1996 a 1003 dokonce z roku 2000, takže jsou to skoro nové mašiny.
A spolehlivé byly taky - s takovým vládním Challengerem (5105, r.v. 1991) se to nedá srovnat - sice "západní technika", ale hádejte proč po jeho koupi zůstaly oba dva Jak-40 (r.v. 1978-9) :)
vyrobeno 1996? To tenkrát někdo dobrovolně koupil ruskou mašinu, nebo jsme to dostali za umazání dluhu?
to urcite.....nakonec si ho koupim na zahradu :D
9 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Tak obe tucka pujdou do muzea.uz je to jiste