Plane type: | MIG19PM |
Airport: | Plzen - Line (LKLN) |
Airline: | Preserved |
Registration: | 1045 |
Author: | litice41 |
Date taken: | 07/2012 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 5025× |
Spindle at the floating elevator on supersonic Mig 19 is made from wood.
MIG-19S/SC Nová vodorovná ocasní plocha (VOP), která je řešena jako „plovoucí“ s možností vychýlení v rozmezí úhlů -26,5° a +11,5° má navíc na svých koncích instalována štíhlá vřetenovitá tělesa která zamezují nežádoucímu třepotání ve velkých rychlostech.
Pěkný dřevěný model :-)
Samozřejmě se jedná o hmotové vyvážení plovoucího stabilizátoru a originál je samozřejmě ocelový.Ostatně pojem plovoucí výškovka je nesmysl.
U plovoucích výškovek se řeší hmotové vyvážení umístěním hřídele otáčení už při konstrukci. Že by byla výškovka ze slitin lehkých kovů zakončena ocelí, by bylo zvláštní. Vřetena jsou pravděpodobně originální. Zaklepejte pokusně na nějaké devatenáctky...
petr: takhle nám zkazit veselou spekulační diskusi, to je nefér :-)
Řekl bych,že jde o náhradu původního ocelového,které uhnilo a upadlo.Jako hmotové vyvážení výškovky dřevo asi neuspěje:-)
Dřevo je nejlevnější, lehký, pevný, snadno opracovatelný materiál, další plus je snadná opravitelnost- tohle vytočí na soustruhu kde kdo, věřím tomu, že to je originál, ne maketa. I formule 1 měly donedávna a možná i dnes mají ,spodek chráněný dřevěnou deskou, která vyšla jako nejlepší řešení pro díl často tvrdě zatěžovaný při projíždění zatáček přes obrubníky.:-)
Vsak sovetsky raketoplan byl taky dreveny....
Drevena maketa u vystaveneho letadla, kde chybel original ?
12 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Ovlivnění letu aerodynamickým třeskem může vést až ke ztrátě ovladatelnosti stroje (zejména podélného řízení letadla, výškovky), jak nejlépe dokumentují konce některých pokusů o překročení rychlosti zvuku v období po druhé světové válce. Z tohoto důvodu se používá u těchto strojů tzv. plovoucí výškovka, případně zvláštní postupy pro překonání této oblasti letové obálky (střemhlavý let, přídavné spalování, …). Letouny mají povoleno překročení rychlosti zvuku jen ve velkých výškách.