Plane type: | ATR72-212A |
Airport: | Palma de Mallorca (PMI/LEPA) |
Airline: | Air Nostrum (ANE/YW) |
Registration: | EC-HEI |
Author: | pavelpmi |
Date taken: | 11/2011 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 2491× |
PeterV: Velmi zajimave informace, diky.
Mareček: vysvětlím ti to na jiném příkladě. Zatímco většina letadel jsou normálně certifikované pro provoz na letištích do 10 000 ft (3048 m.n.m), ATR-42/72 byly certifikované pro provoz na letištích do pouze 8500 ft (2590 m.n.m). To bylo čistě z důvodů nedostatečné ovladatelnosti při startu a přistání, přesněji řečeno, příliš vysokých minimálních rychlostech (to je rovněž viditelné i na zvláštním tvaru tvaru SOP kterou při vývoji museli opakovaně zvětšovat aby udrželi minimální rychlosti v mezích ).
Když ATR prodala své letadla do Indie, tak zjistili že Indie vyžaduje že všechny nové typy letadel importované do Indie musí být schopny letů do Leh, což je z vojenského hlediska strategicky nejdůležitější letiště v Kašmíru ve výšce 10 682 ft (3256 m.n.m).
Tudíž ATR a francouzský DGCA přecertifikovali ATR-42/72 pro provoz na letištích do 11500 ft. Jak mě bylo řečeno jedním Indickým pilotem, nikdo neví jak to dokázali, ale v Indii ůdajně není pilot se zdravou myslí který by byl ochotný s ATR létat do Leh, pokud ovšem to není islamistický pilot s touhou se stát "martyrem". Takže vlk se nažral, ovce zůstala celá, nikdo neví jak se to událo, a život jde dál . . .
Podívám se pak pozítří doma na fotky, které této předcházely, tato už je po několikátém hopsnutí.
* pouzi = pouzil :)
PeterV: Tak to ano, ale presto tomu porad nerozumim. Letadlo teda ma tu certifikaci, ale k jejimu ziskani pouzi vyrobce techniku pristani, kterou nikde nepopsal a nikoho s ni neseznamil. Takze se v praxi nepouziva a letadlo za danych podminek nepristava?
Nejsem z oboru, takze nevim, jak takova certifikace probiha. Tohle se snazim pobrat jen logikou a moc mi to nejde... Dotazem jsem myslel to, ze kdyby se tento postup presto cas od casu pouzival, tak by to prave lidi od fochu museli vedet bez ohledu na oficialni zpravy...
oprava: časti personálu = účasti personálu
Mareček: nezeptal koho? Internet, Wikipedia ani gůgl neexistovali, a ATR, tak jako kterákoliv jiná firma, takové informace konkurentům nepředhazovala jen tak za pro nic za nic. Ta certifikace letadla proběhla za časti personálu francouzské DGCA, a ti by informace o použitých technikách rovněž neposkytli. Takže poraď . . .
PeterV: A proč se hned v těch 80-tých někdo nezeptal a místo toho se až dodnes jen spekulovalo?
Mnohé díky za fotku - to je fotka na kterou čekám už pár desetiletí. Když ATR certifikoval svoje letadlo v 80-tých letech pro silný boční vítr, nikdo ve fochu nemohl pochopit jak to dokázali s tak úzkým podvozkem. Pak se začlo spekulovat že použili tzv. "C-130 Hercules techniku" přičemž Hercules při silném bočním větru přistává s prvním dotekem na přední kolo, a teprve potom, s předním kolem už pevně na zemi, srovná směr trupu.
Tahle fotka tu přistávací techniku konečně ukazuje a potvrzuje.
11 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
PeterV: Diky za super informace, ted uz je mi to jasny...