Photo Detail

A330-243


Author: Zdeněk Prošek
Date taken: 08/2011
Number of ratings: 0×
Number of views: 2478×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



Baff - unsigned guest (...209.230...)
2011-11-28 14:01

M_V: Díky moc za info... :)

M_V - unsigned guest (...102.108...)
2011-11-28 00:53

Baff: Tak prý na zemi dokáže C-17 couvat i do 2% svahu a v letu může reverzy použít na volnoběh (klesání až 14 000 fpm). Proud směřuje dopředu a nahoru, takže nebere nečistoty ze země. Dá se to vygooglit z různých zdrojů. Něco je ve wiki, něco tady:

www.pw.utc.com/products/military/f117.asp
www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/c-17.htm
en.wikipedia.org/wiki/File:C17_Reverse_Thrust.JPG

Baff - unsigned guest (...209.230...)
2011-11-27 14:07

JS: Velmi děkuji za odpovědi :))

JS - unsigned guest (...137.207...)
2011-11-27 12:53

Baff: myslim, ze nasati vlastnich spalin pri power backu je taky jedno z rizik u low by-pass motoru.

milhaus (...163.112...)
2011-11-27 12:29

M_V: jde to i prakticky, jenom se to z důvodů nebezpečí nasátí cizích předmětů do motoru nedělá. U B737 se zasouvají při 60KT.

Baff - unsigned guest (...209.230...)
2011-11-27 11:52

M_V: Zujalo mě to strme klesání u C-17, Nemáte prosim vás ohledně toho víc informací?? Třeba jak rychle dokázala klesat atd..
Děkuji :))

Baff - unsigned guest (...209.230...)
2011-11-27 11:47

www.planes.cz/cs/photo/1024281/tu154m-101-polish-air-force-plf-ostrava-osr-lkmt/

Nehrozí třeba u těchto jednoproudových motoru při reversu nasáti vlastních spalin??

JS - unsigned guest (...99.51...)
2011-11-27 01:22

M_V: no to je zajimavy prispevek do diskuze. Je fakt, ze u tech starsich mororu reverz dokaze vyuzit cely tah motoru, ktezto u vysokoobtokovych motoru vyuziva jenom vnejsi proud a cast tahu (vnitrni proud) bude porad fungovat po smeru letadla. Ale zase vnejsi proud ma mnohem vetsi podil na tahu motoru a mel by byt dostatecne efektivni, aby to mohlo couvat. Ale nikdy jsem to nevidel a ani neslysel, ze by se to delalo. To uz by snad bylo lepsi to letadlo vytlacit rucne, pokud je dost lidi, jak se to jednou da do pohybu, tak uz to jede samo :-) A vetsinou se stojanky delaji s mirnym sklonem (-1stupen) od terminalu.

JS - unsigned guest (...99.51...)
2011-11-27 01:01

Peter: ve vztahu k nasati bordelu (FOD - Foreign Object Damage) sa tu hovori ne o rezimu motoru, ale o miste. Powerback (jako alternativa k pushbacku) je zamyslen jako zpusob vyjeti ze stojanky. Na stojance se nakladaji a vykladaji letadla, jezdi tam mnoho aut, voziku a pozemni techniky a vali se tam spousta veci, ktery by se nemely dostat do motoru. Pri standartnim pushbacku se motory spousti AZ po vyjeti ze stojanky na pojizdeci drahu, takze se tim riziko minimalizuje. Ovsem pri powerbacku s motory pod kridly je na pr..ser zadelano, na stojance je riziko FOD vetsi. Nehlede k tomu, ze jako vedlejsi efekt, co by se na stojance pri powerbacku nenasalo do motoru, tak by se "odfouklo" na terminal, auta, lidi atd.

Peter - unsigned guest (...212.40...)
2011-11-26 23:53

Chcel by som sa spytat, o akom nasati bordelu do motoru sa hovori. Ved je jedno, v akom rezime je motor, vzduch sa nasava do motora rovnako.

20 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details