Plane type: | B767-35D/ER |
Airport: | Warsaw - Okecie (WAW/EPWA) |
Airline: | LOT (LOT/LO) |
Registration: | SP-LPC |
Author: | Jiří Vaněk |
Date taken: | 10/2011 |
Number of ratings: | 5× |
Number of views: | 9041× |
This aircraft was involved in landing with retracted undercarriage on 01.11.2011 in Warsaw (photo of aircraft on same EWR-WAW LO16 flight from 25.10.).
Davide, tak příště zajeďte do WAW a pro Planes to vyfotografujte, prostě tu fotku nemáme....rádi ji zveřejníme.
Souhlas s Ondřejem Panchartkem, fotka nemá s incidentem nic společného, foto éra chápu když dojde k fatální nehodě, jinak by ale na úrovni planes.cz by mělo být v aktualitě přímo foto stroje po přistání ve Varšavě. Toto má jen hodně náhledů (i když foto je pěkné), ale vypovídací hodnota k incidentu je nulová.
len tak na okraj, ja som dostal povel od examinatora na nudzove otvorenie podvozku pri typovke. ale to len tak mimo temy pre Dzordza..
Georgo - núdzové vysunutie podvozku sa myslím skúša pri každej revízii, kde sa robia funkcie podvozku...
ad Chlupatec, poslední odstavec: tak mě tak napadlo - zkouší se při nějakých provozních prohlídkách, revizích, apod. funkčnost právě toho systému alternativního (nouzového) vysunutí podvozku, nebo ne? Pokud ne, tak je pak poměrně vysoká pravděpodobnost, že léta nezkoušený a vlastně na daném stroji nikdy v praxi nepoužitý systém najednou v případě potřeby nemusí fungovat. Ale spíš věřím, že alespoň při revizích se i tento systém kontroluje, a jeho nefunkčnost v tomto konkrétním případě byla pouze nešťastnou náhodou, která naštěstí, zejména zásluhou bezchybného profesionálního zvládnutí dané situace posádkou, neměla tragické následky...
Když jsem kouknul na schémata tak selhání centrální - prostřední hydrauliky má tyto důsledky:
- Podvozek a klapky pouze nouzové vysunutí, klapky max 20 stupnu
- Pouze jeden funkční autopilot
- Omezená funkce spojlerů - vysunou se jen ty části, které jsou ovládány levou nebo pravou větví - na snímcích z přistání je to i vidět.
- pouze pravý yaw damper
- nefunkční RAT (nouzová náporová turbína) - pohání jen centrální hyd.
- nefunkční HDG (nouzový hydraulický generátor elektřiny)
- poloviční rozsah stabilizátoru
Z hlediska provedení letu nebyl důvod k nějakému nouzovému přistání, většina systémů, co měla omezenou funkčnost byla buď pro přelet velké louže postradatelná, nebo je potřeboval až při přistání.
To selhání alternativního vysunutí podvozku je jen velká smůla. V tom obvodu mohla klidně selhat součástka za pár dolarů - třeba ten samotný vypínač. Elektrika jako taková si myslím že jim fungovala normálně, jen ten podvozek prostě po zmáčknutí vypínače nevypadl...
Elektro jim jít nejspíše muselo, na videu z přistání se mi zdá že jim blikají zablesková světla, ale mohl to být jen odlesk...ale jinak přistání na 1. Letadlo bych typnul komplet na šrot z důvodu toho aby tu celou srandu zaplatila pojišťovna...
Tak koukám, že asi zastavil na průsečíku těch dvou VPD. Jen si tak říkám jestli je náhoda, že B-767 Lotu SP-LPA měl 31.12.1993 taky incident s podvozkem. Oni vůbec lety z USA jsou pro Lot nějaké prokleté.
Pánové proč musí být letiště ve Varšavě zavřené. To je ta 767 tak nešťastně , že nelze použít tu druhou dráhu? Nebo jak funguje dráhový systém ve Varšavě?
28 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Davide, proč jste nedal včas vědět. Cestu do WAW bych o týden odložil:) Ale vážně. Chápu, že fotka z 1.11. by byla lepší. Ale byl jsem tam o týden dřív a připadlo mi vhodné "upozornit" na mimořádnost ve WAW alespoň touto fotkou. Redakce Planes byla spokojená, většina návštěvníků také. No a jak to obvykle bývá, menšina se přizpůsobí:)