Plane type: | Sukhoi Superjet 100 |
Airport: | Moscow - Sheremetyevo (SVO/UUEE) |
Airline: | Aeroflot (AFL/SU) |
Registration: | RA-89001 |
Author: | Pavel M. |
Date taken: | 08/2011 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 6633× |
14.08.
souhlasím s čekem, tvary dneska budou čím dál stejnější, až třeba na detaily, ale tenhle Dornier je fakt minimálně hodně velkou inspirací pro Suchoje. A ruku na srdce....ty věci co rusové ať přiznaně, nebo tajně opráskli by se sem nevešly :-))
Ano, CSA si Dorniery objednaly, ale uz si nepamatuju v jakem poctu.
Myslím, že ČSA mělo objednané Dorniery. Ale celý program potom padnul a neletěl ani prototyp. Mělo to vypadat asi jako Embraer 170/190.
Ta D 728.Matně si vzpomínám.Nebyli náhodou oobjednané ČSA?Tedy v době kdy to OK ještě šlapalo.Cirka leta 2000-2002.Hovořilo se o tom,že by bylo potřeba nějaký stroj asi pro 100pax,ale s ekonomikou provozu lepší než 735.Osvěžte mi někdo paměť.
pro srovnání kompletní Fairchild Dornier 728
cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/9/2/0782293.jpg
cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/6/9/1521961.jpg
tak tohle letadlo se mi začalo fakt líbit
No kopie...pokud vím tak Dornier 728 nikdy dohotoven nebyl. Tudíž můžeme říct,že se Suchoj pouze inspiroval,protože zbytek museli vymyslet oni. :P
Taky jsem si nejdřív říkal, že vidím z náhledu Airbus :-)
To je natvrdo kopie Dornieru 728, lik má pravdu :-)
20 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
ČSA objednaly 8 letadel 728JET s kabinami v úpravě pro přepravu 70 - 77 cestujících a s termínem dodání v období let 2003 až 2006 v červenci 2001. Nahradit měly ATR 72-200....a návazně na to mělo dojít k doobjednání (nebo úpravě objednávky) na dva 928JET s kapacitou od 85 do 110 míst a to mělo být v provozu v roce 2005....jenže v roce 2002-03 podnik Fairchild Dornier krachnul a tak z trhu zmizely rovnou dvě historické značky....teď je to jen taková servisní montovna, ale spíš vetešniství M7 Aerospace...bezvýznamná skládka šrotu v San Antoniu