Plane type: | B747-481(BDSF) |
Airport: | Los Angeles (LAX/KLAX) |
Airline: | Yangtze River Express (YZR/Y8) |
Registration: | B-2432 |
Author: | VlastaSF |
Date taken: | 05/2011 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3911× |
Horizontal stabilizer trim mechanism
Zelená vazelína. Úplně cejtim ten smrad. Jinak krásná fotka.
S redundanci to ma logiku, ale aby L-1011 dostalo certifikaci, tak musela mit ctyri hydraulicke systemy na rozdil od obvyklych trech. Mozna tihle byl jeden z duvodu, ze to FAA vyzadovala.
Vlasta: Díky za objasnění. Řešení u L-1011 vypadá velice zajímavě. Vůbec mě nenapadlo, že by to mohlo být takto rafinované se zakřivováním profilu.
Ale neztrácí se tím redundance? Takhle pilot při zaseknutí výškovéo kormidla pořád ještě může letadlo ovládat vyvažováním. Pokud tam ale má pákový mechanismus, který propojuje obojí, tak nezávislost odpadá.
Myslim, ze uhlovy rozsah je 15* (0 = full nose down, 15 = full nose up),
rychlost odhaduji 0 - 15 tak 20 sec...
U L-1011 pilot primo ovlada vyskovy stabilizator a vyskove kormidlo se pohybuje zavisle (slaved). Tzn pri pritazeni se nabezna hrana stabilizatoru pohybuje dolu a vyskove kormidlo pomoci tahloveho mechanismu nahoru. V podstate meni zakriveni profilu.
V jakém úhlovém rozsahu a jakou rychlostí se přibližně hýbe stabilizer trim u B747?
Kdesi jsem četl, že L-1011 má "stabilator", tzn. že pitch letadla ovládá primárně celou vodorovnou ocasní plochou. Je to pravda? Na fotkách to přitom vypadá "normálně" tedy jako stabilizátor + výškové kormidlo.
Minář: Kliknul jsem a poučení se nedostavilo. Pouč starce manuálně prosím. Děkuji
Jarda: Stačí kliknout na reg. :-)
to Jarda41
exponát asi ne, vždyť byl minulý měsíc v Praze
Dík za zajímavý pohled. Škoda, že se někde nepovaluje krabička Solo Sušice, pro porovnání velikosti. Podle přerušených trubek asi exponát ???
14 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Franto, odér správneho mechanika ;)