Plane type: | MIG27 |
Airport: | Off airport |
Airline: | Russian Air Force (RFF) |
Registration: | 51 |
Author: | Pavel Vanka |
Date taken: | 08/2010 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 4800× |
Fall out Moscow - Khodynka museum...
...nikdy som tejto mašinke neprišiel na chuť... :/
Zjednodušeně řečeno Mig-27 vznikl dalším vývojem Mig-23BN a oproti béence má vyýrazně lepší bojové schopnosti díky kvalitnější avionice.Kromě bývalého SSSR používala Migy-27 jen Indie,kde létají dodnes.Oproti tomu Mig-23BN samotní Rusové moc nepoužívali,jednalo se spíše o letoun určený na export.
Díky Pavle. Jinak to byl monumentální pohled, kdy se téměř 40 mašin doslova vysypalo z nebe a po dvou i po čtyřech dosedaly na mošnovskou VPD. A jejich styl létání? Pastva pro oči leteckého fanouška.
Ne, opakuji, že MiG-27 neni exportni verze MiG-23BN.
Nebudu tu opisovat encyklopedie, přečtěte si například zde:
www.palba.cz/viewtopic.php?t=1503
Sověti měli v NDR opravdu MiG-27
www.airliners.net/photo/Russia---Air/Mikoyan-Gurevich-MiG-27.../1493867/L/
MiG-27 je tedy de facto exportní verze 23BN pro podporu pozemních vojsk, jestli jsem to dobře pochopil. (Bez radaru, ale vpředu s laserem). Ad používání SSSR. Na jaře v roce 1988 jsem se účastnil cvičení v Mošnově, kdy tam přistál sovětský pluk dislokovaný v NDR.Za dlouhých večerů u piva v hospodě Na Desítce a na ubytovně u vodky a čistého lihu mi všichni piloti tvrdili, že to co mají, jsou MiG-27.
Jen jedno upřesnění: MiG-27 byl samostatným typem, určeným pro protizemní akce, i když vycházejícím z MiG-23. Podrobnosti lze najít v každé encykolopedii. MiG-23BN v SSSR až na pár kousků nelétal, byl určen pro export.
V Indii MiG-27 létá dodnes.
Ještě nějaké zajímavosti:
- brzdící štíty (je vidět otevřený pravý spodní - jsou celkem 4) jsou ovládány hydraulicky a jako médium je použito palivo (letecký petrolej)
- nohy hlavního podvozku sloužily jako tlakové nádoby stlačeného vzduchu (pro brzdy a zvedání kabiny)
- v hřídelích disků hlavních kol byly elektromotory, ty se spouštěly automaticky s vysunutím podbozku a sloužily k nucenému chlazení disků
Je to jak píše Pavel Vanka a ještě dodám další podstatný rozdíl - Mig-23BN má regulaci průřezu vstupních otvorů, Mig-27 má pevné (neregulované) vstupy.
Mimochodem - nad pravým křídelním podvěsem je na náběžce takový špičatý výběžek. Je to anténa řízení raket CH-xx (číslo už nevím, byly to rakety vzduch - země).Raketu řídil pilot vizuálně až na cíl pomocí malého joysticku na kniplu.
Mig-27 byla ořezaná (avionika) exportní verze Mig-23 - tuším pro Indii.
No právě podle vstupů to je MiG-27 :) 23B/BN má oddělovač mezní vrstvy větší, jako klasická 23.
MiG-23B zde: photo.strizhi.info/d/218164-3/ch140.JPG
(pridat dopredu h t t p :// , bez www)
13 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Martine, supr shrnutí. Díky