Photo Detail

Z226MS


Plane type: Z226MS
Airport: Pribram (LKPM)
Airline: Aeroklub Příbram
Registration: OK-LMB
Author: Petr Čadil
Date taken: 10/2010
Number of ratings: 0×
Number of views: 3271×



The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



Charlie - unsigned guest (...213.199...)
2011-01-26 13:53

Jinak obecně lze říct že pokud by v tom nebyl bordel jako je dnes tak rozhodující je to, že co má motor WM6III jsou modifikace A B T a AS
co má motor M137 je M a MS, to S mělo značit automatickou vrtuli
pak tu máme ještě třeba modifikaci SL a to je lycoming a hofmannka ...

Charlie - unsigned guest (...213.199...)
2011-01-26 13:35

No já samo vím k čemu tam to závaží je Z-226 znám docela dobře ne jen po technické stránce :) Chtěl jsem jen říct že ten chladič potažmo ani vrtule nemusí dnes být jednoznačným identifikátorem modifikace i když to tak původně třeba bylo.

vorel - unsigned guest (...178.208...)
2011-01-26 01:04

Charlie: popisoval jsem rozdíl mezi M a MS. Ty doplňkové olejové chladiče se montovaly především na Z-226MS, ale i na některé jiné verze, které dostaly stavitelnou vrtuli (ne všechny). Je v tom bordel. :-) Je to původně automobilový olejový chladič ze Škody 100. A závaží musí při použití kovové vrtule kvůli centáži být, pokud se jedná o letoun s původně dřevěnou vrtulí. Z-226M létá např. v Křižanově (www.airliners.net/photo/Aeroklub-Krizanov/Zlin-Z-226M/1253398/&sid=a47678f78f35da1f249d1315743ee0ce) nebo v Roudnici (www.airliners.net/photo/Untitled-(Aeroklub-Roudnice/Zlin-Z-226M/1207130/&sid=0f17dfb52e8cbf74b2793055fb31393d). Tyto Z-226M mají pouze chlazení oleje pomocí klapky v náběžné hraně křídla.

Charlie - unsigned guest (...213.199...)
2011-01-25 21:12

No tak olejový chladič, V503A a závaží je vlastně třeba taky na OK-MGF a to je Z-226T s WM- 6 III :)

vorel - unsigned guest (...188.40...)
2011-01-25 19:35

MS má oproti M krom stavitelné vrtule ještě přídavný olejový chladič (vstupní otvor v levém motorovém krytu) a závaží namontované na příhradovinu v prostoru před kýlovkou kvůli zachování centráže. Asi jednoduše namontovali vrtulovou hlavu a na ní dřevěnou vrtuli.

jarouš - unsigned guest (...208.177...)
2011-01-25 17:49

..myslím, že i když dáš na verzi MS dřevěnou vrtuli, zůstává verzí MS. přetypování není nejspíš nutné.

Charlie - unsigned guest (...213.199...)
2011-01-25 14:51

Nejspíš to MSka dříve byla, akorát majitel odmítnul zaplatit výpalné za nařízené G.O. vrtulí a dal tam dřevěnou čímž z toho udělal vlastně Mko :)

luba.js - unsigned guest (...179.114...)
2011-01-25 13:45

Tak tohle není 226MS i když to má napsané na ocase.

8 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details