Plane type: | L410UVP-E |
Airport: | Kolwezi (KWZ/FZQM) |
Airline: | Filair (FIL) |
Registration: | 9Q-CCN |
Author: | Josef P. |
Date taken: | 05/2010 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 5343× |
Zemla: No ja videl forku z jara letosniho roku z neznameho "letiste" v DRC a tam stal cely bily AN-8 (zrejme s nejakou S9-... registraci). Sice nemohu potvrdit litaci stav, ale jelikoz stal ve shluku An-32 a spol. a vypadalo to jako plocha, kde se neco deje, myslim, ze byl jeste provozuschopny...
AN-8 ,podle meho nazoru jedina v Congu(DRC),stoji na konci dirt apron v Gome.
Ptal jsem se mistnich,kdy eroplan naposledy videli letet-bohuzel nikoho pamet tak daleko nesaha...
Josef Pavlíček: Tak to klobouk dolu :)
Josef Pavlíček.......můžete mě poslat nějaké fotky.....děkuji vřele.
(kliknout na jméno)
Autor: Mango (....195.22...) 26.08.2010 16:19:34
MS734 troufám si tvrdit, že čeští mechanici jsou jedni z nejlepších v Evropě... Ale možná jsem opravdu zaujatý ;)
Nemohu nez jen souhlasit! Otec letal vice nez 40 let a o kvalifikaci letcu CSA je znama a respektovana
Jelikož jsem létal v provincii Katanga, což je jedna z nejklidnějších částí Konga, tak jsem se nějak k té špatné tváři Afriky nedostal. Někdy se mi to zdálo až trochu nuda, ale zase jsem si na druhou stranu říkal, že je to dobře. Přece jenom s Kalašnikovem u hlavy by se lítalo o dost hůř. Jinak Antonova 8 jsem tam bohužel neviděl. Většinou jsme létali na menší, nevím jestli to tak můžu nazvat, letiště. Jinak klobouk klidně nechte na hlavě, zase tak hrozný to tam není :-)
Asi bych považoval za státní aerolinky Hewa Bora Airways www.hba.cd se kterýma lítam z Johannesburgu do Lubumbashi s B767, který dále letí do hlavního města Kinshasy. Pak mají ještě pár MD-80tek. Piloti jsou černoši, ale to neznamená, že by byli špatní. Podle barvy pleti nemůžete člověka soudit. I když oni to dělaj, bílej = bohatej. Jinak tam lítá hodně pilotů z Evropy a USA. Moje domovský letiště bylo Lubumbashi, úplně na jihu Konga. Létal jsem pro společnost ITAB, která provozovala L410 UVP, L410 UVP-E a Saaba 340A. Servis byl na velmi dobré úrovni, když byl problém, tak se prostě neletělo a čekalo se na díly, kvalifikovaní a zkušení mechanici ze Slovenska a JAR. Piloti z USA, SLovenska, Ukrajiny a já z Čech. S řízením letového provozu byl občas docela problém. Nebyl zde radar, takže při větším provozu bylo lepší spoléhat na komunikaci letadlo - letadlo, než to koordninovat s řídícím. Někdy byl i problém s jejich angličtinou a alkoholem. Od nahození, až po hranice TMA jsme volali na Lubumbashi APP a poté přelaďovali na Lubumbashi CTR, bohužel frekvence měla dosah do 80NM (létali jsme okolo FL90), dál to tedy bylo opět letadlo - letadlo. Když jsem se bavil s kapitánem, dnes už havarovaného letadla, tak mi říkal, že má jejich mechanik problém s alkoholem. Ale co jsem zatím slyšel, tak příčina pádu bylo neudělení povolení na přistání na letiště Bandudu a poté jim došlo palivo. Jinak nějaký fotky mám ještě na facebooku, nejsou moc kvalitní, tak je sem nebudu ani dávat, ale kdyby měl někdo zájem facebook.com/josef.pavlicek a klidně mi tykejte, bude mi teprve 22
Podle predbeznych zprav byli bez paliva.... a bez paliva neleti ani to nejlepsi ero.
JosefP: Mate i nejake dalsi zajimave fotografie z pusobeni v techto zajimavych koncinach. To proste "zeru" kdyz vidim jak se tam lita z ruznych nezpevnenych ploch, vcetne proudovych letadel. Bajecne, ze tam take mohla dozit posledni letuschopna Caravelle...
Mozna by me zajimalo, jestli jsou tam (nebo spis byly) i nejake "zapovezene" oblasti, pod kontrolou "mistnich" ozbrojencu, kteri maji pro prepravu nakladu vlastni ilegalni letadla se smyslenyma registracema apod.
A take by me zajimalo, jestli tam jeste je videt nejaky provozuschopny Antonov 8 ? Dekuji a klobouk dolu, kazdy pilot, ktery letal v DRC ma muj obdiv.
37 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Mango: the owner of FILAIR is belgian citizen of 62 years old. He was the capitain of this flight when crashed. I am very sorry to read your opinion. So please try to be intelectual.