Plane type: | B737-94X/ER |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Sky Airlines (SHY/ZY) |
Registration: | TC-SKN |
Author: | Míla Daniel |
Date taken: | 07/2010 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3453× |
16.07. Second B737-900 of Sky Airlines on Antalya Friday charter.
Nemůže to být třeba tím, že motor krade křídlu vzduch, a tak je lepší aby byl od křídla co nejdále, ale na druhou stranu je nejstabilnější, aby byl pod letadlem?
Jo a to letadlo se prodlužuje jak v přední části tak i v zadní takže se s těžištěm ani tak moc nehýbe
Nikdy jsem se tím nezabýval, ale domnívám se, že umístění motoru na pylonu před náběžkou má tři důvody.
- Snažší údržba
- Lepší aerodinamika vstupu vzduchu do motoru
- Když se motor utrhne otočí se kolem předního závěsu a odletí nad letadlem do pryc.
Ale možná to někdo vysvětlí odborněji...
Jako obyčejně... super fotka.
Hezká fotka.
U tohoto stále prodlužovaného stroje mě napadá otázka, kterou mi asi každý fanda zodpoví.
Proč jsou motoru umísŤovány na konzolách před náběžnou hranu křídla.
Je to:
a) kvůli vyvážení
b) kvůli aerodinamice - indukovaný odpor
c) kvůli aerodinamice - proudění spalin za motorem
d) kvůli poloze vůči podvozku a tím pádem neškrtání o RN
e) kvůli něčemu úplně jinému
:-)
6 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Chlupatec: Lepší přístup k mororům při údržbě - ano,nerušený proud vzduchu do motoru - ano,nemůže se dostat do úplavu za křídlem. když se moror utrhne,tak je to při nárazu o vodu nebo o zem a je celkem jedno kudy poletí.Žádný otočný závěs tam není,visí na třech čepech. A třítunové monstrum by stejně přes křídlo asi neletělo,nehledě na to že by urazilo ocas.Výhodná je poloha velké hmoty poblíž těžiště letadla.
Před křídlem jsou proto,že pod křídlo se nevejdou (vyjímka je třeba 737-200) a jsou výš nad zemí,čímž je sníženo riziko nasátí předmětů ze země.