Plane type: | SMG-92 Turbo Finist |
Airport: | Plzen - Line (LKLN) |
Airline: | Private |
Registration: | HA-YDM |
Author: | Jakub Taussik |
Date taken: | 06/2010 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 4076× |
Heritage of Flying Legends
Je to tak, TJ má pravdu - wiki praví:
"Both reciprocating engine and turboprop aircraft can have reverse thrust, and almost all propeller aircraft with reverse thrust have the ability to set the propeller angle to flat pitch (called BETA range) which generates no forward or reverse thrust, but provides large amounts of drag. "
BETA je myslim reverzní tah
A pod tím je "Nezvyšovat výkon motoru před ukončením signalizace J?"
Tak to nerozumím ani jednomu :D
čtu to stejně, ale nerozumim tomu :D
"don´t use beta ground during flight" ctu dobre ?
6 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Beta je záporný úhel náběhu listů vrtule, který vyvozuje záporný tah - revers. Beta ground, jak je tu uvedeno, tedy bude reverzní tah pro snížení dojezdu po přistání. U většiny turbovrtulových letadel je bety/reversu zakázáno používat za letu (mohlo by např. dojít k překročení otáček motoru), nebo se to přinejmenším nedoporučuje.