Plane type: | A310-325/ET |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Czech Airlines ČSA (CSA/OK) |
Registration: | OK-YAD |
Author: | milhaus |
Date taken: | 05/2010 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 5640× |
Ram air turbine (RAT)
to lik:
Jsem elektrikář a domnívám se, že když el.generátor připojím na el.proud tak se vůbec nic nestane, možná bude hodně smradu a kouře... To by tam musel být ještě el.motor, aby se mi to točilo = zbytečně těžké a složité (nějaká převodovka). Z toho důvodu pohání tlak hydr.kapaliny záložní el.generátor, který vyrábí záložní el.napájení pro nouzové el.spotřebiče...
Díky všem za odpovědi.
2 milhaus:
bod 3 funguje i u el. generátoru né? Když ho připojím na el napětí tak ho taky roztočím.
Ale jak říkám nejsem ani elektrikář, ani let mechanik jako vy?
Tak už vám raděj budu věřit :-)
Jinak díky za fotku jen tak dále, tyhle exkurze do útrob letadel jsou příjemné.
Vrtule pohání hydraulické čerpadlo z třech důvodů:
1. pro letadlo v nouzové konfiguraci kdy jsou bez zdroje napájení jak motorové tak i elektrické pumpy je důlležitejší mít zdroj hydraulické energie, hlavním nouzovým zdrojem jsou baterky( i když na omezenou dobu)e
2.hydraulický systém je méně náchylný na změny parametrů při různých rychlostech letu letadlla
3. jednodušeji se testuje, stačí do systému zapojit čerpadlo a pumpa na RAT otáčí vrtulí.
kdo umí angl. , tak jistě příjde na to,k čemu slouží ;-)
en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine
Co já vim, tak není. Klapky honí hydraulický motor, tak proč by nemohl generátor.;-)
lik: Ano, asi to tak bude :D ale muselo by tam být Vrtuli pohání... a je tam Vrtule pohání... :-))
Předesílám, že jsem lajk, ale není to přesně obráceně?
Nepohání ta vrtule el. generátor, který dotuje el. proudem čerpadlo hydrauliky?
Zajímavé!!! Odkud se to vysune (při výpadku motorů) a kolik to má lopatek, jen dvě? Takhle to vypadá, že má jen jednu. A jaký to má průměr (třeba to "čelo" vlevo) ? A jaké to má max.otáčky? :-)
9 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
to lik: Bob737 má pravdu, na to aby se z generátoru stal motor a obráceně, je potřeba ještě nějakej řídící blok a asi v tom musí bejt dvojitý vinutí.Přesně nevím, musím se podívat do schémetu. U ATRky se to vyskytuje, jmenuje se to starter-generátor a slouží to v režimu motoru jako startér a ve funkci generátoru jako zdroj 28V stejnosněrnejch.
Každopádně u nouzovýho zařízení je požadavek na co největší spolehlivost, jednoduchost, a nezávislost, takže přidávat tam nějaký bloky je nesmysl.