Plane type: | PZL-Mielec M-15 |
Airport: | Ulyanovsk - Baratayevka (ULK/UWLL) |
Airline: | Aeroflot (AFL/SU) |
Registration: | CCCP-15154 |
Author: | Petr Nesměrák |
Date taken: | 05/2010 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3307× |
co vím tak je to jediný proudový dvouplošník, jediný proudový zemědělský letoun, jak už někdo napsal jednalo se o Rusko-Polskou spolupráci, Rusáci si to zadali, protože potřebovali obhospodařovat (práškovat obrovské plochy zemědělské půdy- ty největší na světě:-D na což klasická práškovací letadla si nestačila...
Tady je také jeden odkaz.
cs.wikipedia.org/wiki/Belfegor
Název démon ho vystihuje přesně. Jinak velmi zajímavé.
Nějaké info je tady,ale jen v angl.
en.wikipedia.org/wiki/WSK-Mielec_M-15_Belphegor
Nejsem si jistej, ale někde jsem pochytil info že je to jedinej proudovej dvouplošník na světě ....
to je mazec..ještě že ty komunisti byli....víte o kolik takovýhle nesmyslů bychom přišli?:-)) (viz československý slon menší, největší přítel sovětského slona největšího)
jojo.. nejrychlejsi praskovaci letadlo..
no tak pokud to měl být práškař tak je to opravdu mazec... Ale myšlenka s vodkou taky není špatná :-D
já: řekl bych , že k rychlému převozu vodky v mezikřídelních tancích :-)
Už samotný popis a určení letadla - jednomotorový proudový zenědělský letoun mluví sám za sebe. Byl to společný projekt sovětských a polských konstruktérů, přesněji řečeno, sovětští zadali základní koncepci a polští ji detailně rozpracovali. Nikdy jsem nikde nečetl, co že to byli za sovetští konstruktéři, ale z renomované kanceláře to asi nebylo. Nikdo se také nikdy nedozvěděl, jak se letoun "osvědčil". Zkrátka, je to první a s největší pravděpodobností také poslední jednomotorový proudový zemědělský letoun na světě...
12 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Konečně mi ta mládkova písnička o Jóžinovi z bažin a práškovacím letadle dává smysl :-)