Photo Detail

PZL-Mielec M-15


Author: Petr Nesměrák
Date taken: 05/2010
Number of ratings: 0×
Number of views: 3307×



The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



lik - unsigned guest (...220.245...)
2010-06-25 12:44

Konečně mi ta mládkova písnička o Jóžinovi z bažin a práškovacím letadle dává smysl :-)

solda - unsigned guest (...95.118...)
2010-06-14 11:51

co vím tak je to jediný proudový dvouplošník, jediný proudový zemědělský letoun, jak už někdo napsal jednalo se o Rusko-Polskou spolupráci, Rusáci si to zadali, protože potřebovali obhospodařovat (práškovat obrovské plochy zemědělské půdy- ty největší na světě:-D na což klasická práškovací letadla si nestačila...

bunda - unsigned guest (...102.90...)
2010-06-13 21:01

Tady je také jeden odkaz.
cs.wikipedia.org/wiki/Belfegor
Název démon ho vystihuje přesně. Jinak velmi zajímavé.

falcon - unsigned guest (...29.147...)
2010-06-13 20:43

Nějaké info je tady,ale jen v angl.
en.wikipedia.org/wiki/WSK-Mielec_M-15_Belphegor

Pene - unsigned guest (...246.127...)
2010-06-13 20:25

Nejsem si jistej, ale někde jsem pochytil info že je to jedinej proudovej dvouplošník na světě ....

arteye - unsigned guest (...103.72...)
2010-06-13 16:20

to je mazec..ještě že ty komunisti byli....víte o kolik takovýhle nesmyslů bychom přišli?:-)) (viz československý slon menší, největší přítel sovětského slona největšího)

supersonic144 (...188.252...)
2010-06-13 14:09

jojo.. nejrychlejsi praskovaci letadlo..

já - unsigned guest (...77.165...)
2010-06-13 14:00

no tak pokud to měl být práškař tak je to opravdu mazec... Ale myšlenka s vodkou taky není špatná :-D

dobrák - unsigned guest (...13.72...)
2010-06-13 13:55

já: řekl bych , že k rychlému převozu vodky v mezikřídelních tancích :-)

Albert Orlita - unsigned guest (...164.3...)
2010-06-13 13:54

Už samotný popis a určení letadla - jednomotorový proudový zenědělský letoun mluví sám za sebe. Byl to společný projekt sovětských a polských konstruktérů, přesněji řečeno, sovětští zadali základní koncepci a polští ji detailně rozpracovali. Nikdy jsem nikde nečetl, co že to byli za sovetští konstruktéři, ale z renomované kanceláře to asi nebylo. Nikdo se také nikdy nedozvěděl, jak se letoun "osvědčil". Zkrátka, je to první a s největší pravděpodobností také poslední jednomotorový proudový zemědělský letoun na světě...

12 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details