Plane type: | Avia S-92 |
Airport: | Prague - Kbely (LKKB) |
Airline: | Czechoslovak Air Force |
Registration: | V-34 |
Author: | Jonathan |
Date taken: | 04/2009 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 4641× |
Nádherné letadlo. Musí se vidět a slyšet za letu :) měl jsem to štěstí na ILA2006.
krasa. Toto je naozajstny vorsprung durch technik. Ta visacka na motore budi dojem, ze to je letuschopne :)
Abych nezapoměl, tak byly po válce testovány ještě dva kusy nevyzbrojených Junkersů Ju-87D (B-37). Hlavním účelem testů byl údajně systém poloautomatického vybírání střemhlavého letu.
Ono těch původně německých letadel v československých službách bylo více. Krom již zmíněných Bf-109G, K(Avia S-99/199) a Me-262A(Avia S-92).
Po válce lítal jako zkušebna VZLÚ i Heinkel He-111H (LB-77), kde sloužil jako nosič německých řízených
pum Henschel Hs 293, a motorů BMW 003 Jumo 004.
Další byly Heinkel He 219A "Uhu" (LB-79), Messerschmitt Bf 108 „Taifun" (K-70), Focke-Wulf Fw 190A (S-90), Siebel Si 204D (C-3), Fieseler Fi 156 Storch(K-65 Čáp) Bücker Bü 181 (C-106, neboli Zliny řady 81-181, 281, 381), Bücker Bü 131D (Aero C-104), Messerschmitt Bf 108 „Taifun“(K-70) jako kurýrní typ. A ještě několik dalších, zejména cvičných a dopravních letadel.
to letadlo vypadá impozantně
Z drakov Me-109 sa zas vyrábali Avia S-199 s motormi Jumo 211
Dobré pane kolego,dobré! :-)
maress: ? (Po válce zůstalo na našem území několik draků Me262 z válečné produkce. Naši inženýři pak na jejich základě a díky znalostem z válečné výroby dokázali postavit a vyrábět obdobný letoun. Ten dostal název S92) Doufám, že nepíšu kraviny...
obšlehnutej Messerschmitt 262
11 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Za letu s původními druhoválečnými motory Jumo už ho bohužel nikdy neuslyšíme. Dnešní letuschopné kusy jsou vybaveny "moderními" motory General Electric J-85/CJ-610 používaných v letounech Northrop F-5 Tiger. Taky by mě zajímalo, jaký měly naživo zvuk původní motory Jumo, ale to se nejspíše už nikdy nedozvím.