Plane type: | SE210 Caravelle 6N |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Sabena (SAB/SN) |
Registration: | Unknown |
Author: | radekrc |
Date taken: | 07/1965 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 6838× |
Spotting at Ruzyne
AvionMag: Tu 153? Nemyslel jste TU 134? Nebo mi neco uniklo?
Nádhera. Hrozně rád bych prožil jeden den v té době na letišti. Tato fotka mi to alespoň trochu přibližuje. Za mého dětství byly už jenom Il-62ky a Tu-153ky a Tu-154ky a dál...
tabulka s nápisom zákaz fotografovania je dodnes aj na Kopánke, čmeláky boli asi tiež tajné :D
Milan Ch.: LKMT, to byl horor ve všech směrech. Užalovaná s. ředitelka asi nikdy nečetla předpis, že se posádka musí před letem najíst. Oázou klidu byla výpravna.
Fotit se nesmělo ani vlakové nádraží a né tak letiště.Pamatuju jak visely u nás na Mošnově cedule zákaz fotografování a to bylo na civilní části letiště!Prostě zákazy byly všude.Spotteři neexistovali a o technice jaká je dnes,si mohli nechat jenom zdát.Ale když byl letecký den,tak se normálně fotilo.
V době, kdy vznikla tato fotka se fotilo zcela bez problémů, pokud bylo čím a na co. Foma, později ORWO, dokonce i film na barevné diáky ORWO, ten vyvolávali pouze v Teplicích.Sehnat rámečky byl ovšem zázrak. Tehdy se na fonii nad Československem mluvilo česky a slovensky, anglicky, z výcvikových důvodů, po dohodě mezi posádkou a ŘLP. Fotografovat z letadla ČSA za letu bylo přísně zakázáno, ale...
Z hlášení provozním složkám se v sedmdesátých letech mohl člověk z chrchlajícího rozhlasu dozvědět, že na linku do New Yorku chrrr chrrrr na stojánce devet chrr jebeivan, zatimco na stojance deset chrrr chrrr jebejosef na linku do Montrealu a Havany. :-)
Mango: podle hláskovací abecedy OK-NAB, neboli v tehdy používané češtině Oto (Karel Norbert) Adam Božena, dnes by se dávalo Oscar (Kilo November) Alfa Bravo .... to je ten ocas Il-18 schovaný za sloupem...a jen poznámka: protože v té době bylo zakázáno na letišti fotografovat (aby někdo něco nevyzradil západním imperialistům), tak spotteři v pravém smyslu slova neexistovali. Občas se podařilo fotit zaměstnancům letiště, ČSA, nebo vojákům, policajtům (SOOLákům), ale civilům zřídkakdy, bylo to dost o držku a kdyby se na to přišlo, mohl jít "stotter" minimálně k výslechu, ale pravděpodobněji na StB a k soudu pro podmínku, nebo do basy...
Mango: OK-NAB - B ako Božena
Mango: OK-NAB
16 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Kdyz startovalo Tu-104 tak se zdalo ze jede po zemi i za letistem, pokud nezmizelo v dalekem zakalu; Karavela se v polovine drahy zvedla a stoupala ve 45-stupnovem uhlu (jak se to jevilo vyjevenym ocim).