Plane type: | Z37-C3 |
Airport: | Caslav (LKCV) |
Airline: | UZPLN - Air Accidents Investigation Institute |
Registration: | OK-HYA |
Author: | Michal Krsek |
Date taken: | 05/2009 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3964× |
duro: To zni logicky... mate, ze na tom primo Statni letecka inspekce ma napsano Z37A - viz treba www.planes.cz/cs/photo/1031566/
vorel: ved prave preto, ako pises ze bol vyrobeny ako original v tejto podobe. ano v roku 1977 tusim boli vyrobene dva ks pre SLI-statnu letecku inspekciu, OK-HYA pre cesku, OK, neskor OM-HYU pre slovensku. to ze sa jedna o verziu pre 4 cestujucich, pilot +traja nasvedcuje nazov C3 ako curier trojmiestny. so vsetkym suhlas az na to A za Z-37. to sa pouziva len pri oznaceni masin prestavanych z klasickych polnohospodarskych Z37A vymontovanim kotla, prsklenim tzv. trucovne montazov sedadiel a pod. takze stojim aj nadalej nad tym co som napisal na fotke je Z37C3 nie Z37A-C3...
duro: omyl, pane kolego, to označení v titulku je správné. Tento letoun byl originál vyroben v této podobě a s tímto typovým označením pro tehdejší Státní leteckou inspekci. V tomto případě se nejedná o přestavbu z původní zemědělské verze. Tento Čmelák je čtyřmístný (zády k pilotovi jsou dvě sedadla vedle sebe a za nimi je ještě jedno po směru letu).
myslim si ze v tomto pripade sa jedna o typ Z-37C3 nie ako je uvadzane v titulke Z-37A-C3
5 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
duro: omlouvám se, něco na tom je, ale je to všechno ještě trochu jinak. Původní typové označení tohoto Čmeldy bylo opravdu Z-37-2C, pak to překopali na Z-37A-3C. Z původně čtvrté, nouzové sedačky udělali plnohodnotnou, proto 3C. No a to označení "A" se tam zřejmě objevilo proto, že v roce 1971 skončila výroba série s označením Z-37 a začaly se vyrábět série s označením Z-37A. Protože tento Čmelák byl vyroben v roce 1977, patří mu označení "A".