Plane type: | DHC8Q-402 |
Airport: | Johannesburg (JNB/FAJS) |
Airline: | LAM - Linhas Aereas de Mocambique (LAM/TM) |
Registration: | C9-AUM |
Author: | Petr Nesměrák |
Date taken: | 07/2009 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 1771× |
Ex SAS LN-RDE
mozno v Mozambiku nezamrza predna noha ;)
kde byl nakonec problem u tech nehod u SAS? O zadnych jinych nehodach jsem neslysel a ty letadla letaji vude mozne...
3 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
To Petr: (i) pro mnoho lidí v SAS bylo "podřadné" pracovat na vrtulových letadlech, a tudíž na práci na Q400 byli většinou určováni noví mechanici, piloti a stevardi aby se nejdřív zaučili na Q400 než mohli být přeřazeni na tryskové letadla. Nezkušenost těchto zaučujících se lidí se potom musela někde projevit. (ii) m.j. z výše uvedených důvodů SAS používalo špatný druh maziva speciálně na podvozcích, a jelikož tyto letadla byly často parkované na letištích blízko moře tak mořská sůl reagovala s oním špatným mazivem a působila urychlenou korozi; (iii) v jednom (posledním?) případě nezkušený mechanik namontoval jedno-směrný ventil v hydraulickém systému podvozku obráceně než měl být, a jedno těsnění (o-ring) se tím uvolnilo a nakonec se dostalo už do dalšího ventilu který zablokoval. To vše byl důvod proč SAS nakonec musel odstoupit od požadovaného odškodného, a dohodnout se s Bombardierem na kompromisu.