Plane type: | MIL4 |
Airport: | Prerov (PRV/LKPO) |
Airline: | Czechoslovak Air Force |
Registration: | 4139 |
Author: | Jan Slabý - Tigisek |
Date taken: | 06/2006 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 17446× |
to: Josef2 , LTDK
Pánové, máte pravdu jen v tom že jsou to hvězdicové vzduchem chlazený vzduchem,bohužel se mýlíte v typu. Mi-1 poháněl motor AI-26V (Alexander Grigorievič Ivčenko), hvězdicový sedmiválec. An-2 poháněl hvězdicový motor devítiválec Švecov AŠ-62IR s výkonem 746 kW. V La-xx byla varianta AŠ-82/F/FN, IL-14/Av-14 - AŠ-82T, Mi-4 - AŠ-82V, lišili se výkony. Ve vrtulnících měly motory navíc ventilátory pro vlastní chlazení. Přesnější údaje si můžete vyhledat u přítele Googla.
Juris, rád bych doplnil k tvému seznamu letadel také AN2.
Na těch otevřených bočních deklech jsou vidět žaluzie, ty se při nastartovaném motoru otevřeli, plus mřížky na čumáku. Zas tak zabedněný to nebylo.
mě na tom nejvíc překvapuje, že se ten motor vůbec může uchladit, takhle zabedněnej...
Nádhera! AŠ 82 je pro normálního motoráře šílenost, od lavočky přes Li2 až po Il 14 a Mi4, to byla mnohostrannost. Převod je přes hřídel, jinak by to asi nešlo :-). A má tři spojky, takže jenom roztočit pořádně rotor před letem je skvělá operace. Taky jsem na něm strávil vojnu. Škoda, že jenom jako mechoš...
Ako to má riešený prenos sily na z motoru rotor? Cez hriadeľ?
Pro zajímavost Mi 1 má půlku tohoto motoru.
Pája , Tparanoik : nebudete tomu možno veriť, ale pravdu máte obaja :-)
nene Il 14
17 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Mřížky nad reflektorem jsou filtry sání vzduchu do motoru. Vzuch pro chlazení motoru se nasával přes síta na kapotě před pilotní kabinou a odcházel bočními žaluziemi.