Plane type: | L159T1 |
Airport: | Vodochody (LKVO) |
Airline: | Czech Air Force (CEF) |
Registration: | 6067 |
Author: | Lukáš Rebec |
Date taken: | 04/2009 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 2317× |
24.04.
MART.ine & Krakene, mockrát díky za informace. Shodou okolností o kterých se nemůžu zmiňovat mě to zrovna přišlo velice vhod.
Přesně je to takto: L-159 5831-prototyp ve dvoumístné verzi,od roku cca 2004-2005 nelétá,byl využíván na výcvik našich pilotů na jednomístnou verzi.
L-159B 6073 plnohodnotná verze "B",vlastník Aero Vodochody,nyní pronajato na výcvik maďarských pilotů (nejsem si jist,ale na ní se žádní naši piloti necvičili.
L-159T1-4 přestavěné letouny z jednomístných "A"ček na dvoumístné (stejná trupová čísla).
MART.in: přesně tak to je. K využití firemní L159 dodám, že svého času ho Aero pronajalo na nějaký čas Maďarům pro výcvik pilotů.
Kraken má pravdu, opravdu existuje jediná L-159B a to 6073. A ano, jedná se o firemní prototyp. Pak ještě existuje prototyp L-159 5831, který je také dvoumístný.
A opět ano, firemní stroj byl používán k výcviku pilotů, do doby než bylo přestavěno několik kusů L-159A na L-159T1.
Krakene, to chceš říct že č.6073 je jediná vyrobená verze L-159B? A když už toto konkrétní letadlo není vlastněné českou armádou, kdo ji teda vlastní? Že by Aero Vodochody? K čemu by jim byla. A kolik -B verzí bylo vůbec vyrobeno, a na čem se piloti přeškolovali než poprvé sedli do jednomístné L-159A, když první L-159T1 byla dodaná až teprve v roce 2007? Hmmm . . .
Ta druhá poznámka platí PeterV ;o)
Kraken: Přesně tak. A pokud si nejsi jistý tak ti můžu nabídnout databázi čs. letadel na forum.valka, kde je skoro každé letadlo čs, č. i s. armády
PeterV: to je přece jednoduché, naše armáda nevlastní žádnou L159B, takže to musí být L159T1
správné označení by mělo být L-159T1 Albatros II
16 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Podle informací na netu cvičili, ale hádat se nebudu, protože "osobní" zkušenost nemám.