Plane type: | AN12B |
Airport: | Dubai - International (DXB/OMDB) |
Airline: | Transliz Aviation (TMS) |
Registration: | S9-KHC |
Author: | Radek Rericha |
Date taken: | 12/2008 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3064× |
yango: Vzhledem k délce služby, počtu výrobních závodů a speciálních úprav, to skutečně není jednoduché. Ani informace v ruské odborné literatuře nejsou vždy zcela jasné a úplné. Díky za odkazy.
Hm, pozeral som v databáze: rzjets.net/aircraft/
A skutočne, podrobné monografie takúto variantu An-12 neuvádzajú. Napr. www.civilavia.info/fa/monograf/an-12.pdf
Ale zadal som si do google v azbuke "Ан-12В" a našlo mi to mračno linkov. Zaujímavé, ako je tento omyl rozšírený aj na ruskojazyčných stránkach. Každopádne ďakujem, že ste ma vyviedli z omylu.
Ruská abeceda je: A,B,V,G...
Např. IL-18 byly značeny A,B,V,E,D,LL- laboratoř, RT - retranslační, pro státní účely vládních VIP v zahraničí.
U ČSA létaly IL-18 verze B, s bufetem nad centroplánem (-NAA,-NAB) i V s bufetem u zadních dveří. Verze D (původní -WAI a -WAJ), pro lety na Kubu, měla navíc integrální palivovou nádrž č.12 na 6 300 l. Celkem tak mohla nést 30 000 l paliva. Používané motory byly AI-20K a AI-20M.
(Je mi známo, že na snímku se jedná o An-12B a ne IL-18.) :-)
An-12A: An-12 se zvýšenou nosností do 20 t.
An-12B: Modifikace An-12 se zvětšenými nádržemi a turbogenerátorem TG-16
An-12TP-2 (polární verze s přidanými nádržemi pod podlahou trupu a prostředky astronavigace a navigace dálkových tratí)
An-12M LL: létající laboratoř pro zkoušky katapultovacích systémů. Zvláště zabudovaná otočná kabina umožňovala katapultování při jakémkoli úhlu vzhledem k horizontu.
An-12BKC Cyklon - meteolaboratoř pro výzkum cyklonů a podobných meteorologických jevů
Ostatní verze byly čistě vojenské - 12PP, -12BK, -12BK-IS.
An-12V není v ruské odborné literatuře zmíněna.
Tak beru zpět dotaz na Б/B - prošel jsem ruské stránky a skutečně je to "B" v latince, v azbuce "Б" :-)
yango: To "V" je pravděpodobně chyba v některých databázích (ADTB apod.). Pro zajímavost článek na "link://www.airwar.ru/enc/craft/an12.html" - rozdělení je na konci.
Nějakej špinavej, ne? Ale krasavec....
Georgo: Sv.Tomáš a Princův ostrov
TranSLIZ... no to letadlo taky podle toho chudák vypadá :)
Která země má tedy registračku S9? Neznám.
Hezke. A na tehle fotce je pekne videt, proc je pristani letadla vlastne jeho rizeny pad.
Ten je ale umouněnej,cvalda:)
12 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
-PM-chybí ti tam,ještě BP,"baky pod poljou",taky tam,ještě nemáš 12-jakoby"awacs"ty,ale byli jen dvě.jedna skončila při střelbách v Astrachani,při vysazení motorů(86-87)nevím,musel bych hledat.