Plane type: | Kamov 32-A12 |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Heliswiss (HSI) |
Registration: | HB-ZFX |
Author: | Tomáš Kverka |
Date taken: | 2008-10-03 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 8844× |
03.10. Heliswiss
Navštivte www.heliswiss.ch,tam je vše vysvětleno,včetně nosností při určitých teplotách a nadmořských výškách.Velmi zajímavé počteníčko...
proč tam nejsou celý listy vrtule? :-O že by je uřezali ? :-D
Davi Hakim:Srovnáváte pickup s pětitunou:-)
Tak nevim - dle link://www.lietadla.com/historia/lz_tatry.htm se ruske, potazmo sovetske vrtulniky neosvedcily ani v Tatrach. Ve Svycarsku je Ka-32 heliswissu exotem, velice se osvedcily francouzske Lama a Ecureuil, najdete jeste i Alouette III. Rega, svycarska LZS, leta v Alpach s Agustou 109K2, v nizsich polohach s EC135.
Jojo, jak tu kdysi někdo napsal tuším o Tůčku - Kvalitní ruský výkovek :-)
Týden mi létal za barákem, překvapila mne mala hlučnost dvourotorové koncepce. Jinak to je vpravdu kus sovětského železa s odpovídající dílenským zpracováním, ale to je asi u vrtulníků této kategorie dost jedno.
PeterV: Žižkovský vysílač je sice vysoký dost, o tom žádná, ale srovnávat ho s Nepálem... :-))) to mi připadá trochu veliké vlastenectví... :-))
V pondeli jsem cely den ve skole. Ale pokud bude ve vzduchu, zblaznim se a razim ho navigovat :-D
2 Martin: Staci otevrit oci, zapojit mozek a odpovis si sam :P
Pro Petra Martinka: Je to nejenom vysoká nosnost dvourotorovým designu (100% výkonu motoru jde do rotorů zatímco u konvenčních vrtulníků je nějakých 30% výkonu motoru ztraceno na pohon vyrovnávací ocasní vrtule), ale i pro ruské vrtulníky tradičně nekonkurenční výkonost ve velkých výškách. Ruské vrtulníky se prakticky exlusivně používají v Nepálu (Himaláje) kde všechny pokusy je nahradit západníma vrtulníkama zkrachovaly protože nemohly konkurovat ruským vrtulníkům.
16 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Mil MI-26 se mi líbí víc!!!