Plane type: | CH47D Chinook |
Airport: | Ostrava (OSR/LKMT) |
Airline: | Royal Netherlands Air Force (NAF) |
Registration: | D-667 |
Author: | Jakub Vašíček |
Date taken: | 09/2008 |
Number of ratings: | 1× |
Number of views: | 3020× |
Arrival to NATO days 2008.
1 record
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Tryskový motor mají jen tryskáče, tohle je vrtulník a motor je turbohřídelový:-D
Obdoba turbovrtulového motoru s tím rozdílem, že k němu není přímo napojena vrtule, ale z převodovky (reduktoru otáček) vystupuje jen hřídel, na kterou se až v konkrétním aplikaci napojují hnací ústrojí - rotory vrtulníků. Turbohřídelové motory (TH, turbo-schaft) se objevily v době počátku rozvoje moderních vrtulníků - koncem 50. let.
Takže to vzadu je správně (výfuk) výtoková roura a tamto vepředu je už reduktor s napojením hřídelí a dalších mnoha mechanických věcí až na rotor...toliko v jádru.
Protože roura vede dozadu,určitá složka taho žene vrtulník i dopředu, ale určitě valná většina je přenášena mechanicky na rotory.