Photo Detail

Kaman K-1200 K-Max


Author: Pepa T.
Date taken: 02/2008
Number of ratings: 0×
Number of views: 6793×



The albums in which the photo is places

Category:

More photos of


Comments



Jivo - unsigned guest (...49.75...)
2010-10-01 00:35

Ten ceskej je v leteckem ve Kbelich. Teda jen modylek a ty rotory. Ja ani netusil, ze to nekde existuje. Fakt ale super fotka.
Jinak kdo jeste ve Kbelich nebyl (ostuda, kdyz je vstup zadara a expozice extremne uzasna) ma zde male info:
www.flickr.com/photos/jivoair/4662625589/in/set-72157624063744381/

lik - unsigned guest (...176.236...)
2010-09-01 11:39

PetrV: Tomu moc nerozumim. Protiběžné vrtule přece obě táhnou nahoru. Tak proč ta ztráta?
Naopak, toto V uspořádání znamená, že se vyosené vetule přetahují o horiontální složu síly a tím pádem dochází ke ztrátě výkonu.
Ne?

Novák - unsigned guest
2008-07-14 09:39

Ing. Šlechta projekt XE1 z roku 1946. V důsledku poválečných a poúnorových reorganizací projekt zapadl a dostal se jen do stadia pozemních zkoušek pohonné jednotky. Viz V. Němeček: Československá letadla, Naše vjsko 1968

David Hakim - unsigned guest
2008-05-19 22:47

Ovladani uhlu nabehu listu je jeste napaditejsi. Zavesy listu na rotorovych hlavach jsou tuhe, tedy bez obvyklych cepu. Cyklicke i kolektivni rizeni pusobi na ty "vyvazovaci" plosky, ktere prekrucuji listy aeroelasticky. Takovy rotor vyrovnava poryvy vetru do znacne miry sam, bez zasahu pilota ci autopilota. (Byl pouzit i na jinak klasickem Kaman Seasprite.)
Nezapomenu airshow, kde K-Max prechazel temer ze souvratu do souvratu - skoro bezhlucne....
Diky za fotku.

2008-05-19 21:20

Yarda:Bingo, vrtulník Praga E-4(nedokončený) www.vrtulnik.cz/helo753.jpg

Yarda - unsigned guest
2008-05-19 21:04

Taková konstrukce byla k vidění v pražském technickém muzeu. Nevím jestli je tam ještě, už jsem tam dlouho nebyl.

kosta - unsigned guest
2008-05-19 20:57

tyjo.. dost dobra konstrukce... na splaseny mixer... ;)

Petr Minařík - unsigned guest
2008-05-19 16:05

Takové komentáře mám rád, díky, pánové.

PeterV - unsigned guest
2008-05-19 15:58

Konstrukce tohoto vrtulníku je nejenom unikátní ale i velice effektivní. Tím že má dva protiběžné rotory tak nepotřebuje proti-rotační vyvažovací vrtuli jako konvenční vrtulníky. Tutíž 100% výkonu motoru je použito na nosnou sílu (tak jako u Kamov Ka-32 nebo dvou-rotorového Boeing Chinook), zatímco u konvenčních vrtulníků proti-rotační vyvažovací vrtule potřebuje nějakých 20% až 30% výkonu motoru. To znamená menší a lehčí motor a tudíž o to větší únosnost.

Miloš - unsigned guest
2008-05-19 11:39

Na tomto odkazu je spuštění tohoto vrtulníku.
link://www.youtube.com/watch?v=WLkN0cnOO6w&feature=related

16 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details