Plane type: | DC10-30 |
Airport: | Frankfurt (FRA/EDDF) |
Airline: | Pan Am (PAA/PA) |
Registration: | N81NA |
Author: | Petr Popelář - archív |
Date taken: | 08/1982 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 5919× |
Niellssen:No ono by asi Pan Am takovou nekoncepčnost neudělal, DC-10 se k Pan Amu dostaly převzetím společnosti National.......
PAN AM byl možná jedinou společností, která souběžně s DC-10 zakoupila a provozovala konkurenční L-1011 TRISTAR. Tomu to v barvách PAN AM taky moc slušelo.
Ja jsem s tim (DC-10) letal v letech 1980-1985 Lufthansou na stridacku s B 747 na lince Frankfurt-San Juan-Bogota (Jižní Amerika). Je to velmi podobne jako L-1011 (ma trosku jinak řešen zadní motor) a toto měl Pan Am take a tím sem dokonce letěl s Pan Amem z Miami do Caracasu. To byly časy... ňebyly tak výkonné motory jako dnes, vše déle trvalo letadla se musela pořádně rozjet, tehdy neuměli udělat taková velká křídla jako dnes, z toho důvodu vyšší startovní i přistávací rychlost - větší zážitek. Zlaté časy... Dnes už je to všechno o hovně, samé nízkonákladové aerolinky, všude samé B737 nebo A319-A320-A321. Doba pořádných letadel s pořádně řvoucími motory je pryč....
Pan Am ukončila provoz v roce 1991, do letoška v těch barvách "Boston-Maine Airways" regionální linky kolem Bostonu, ale i těm už je konec. Takže zřejmě definitivně umřela legenda.
konecne poradny letadlo!
Pokud vím tak zkrachovala.Někdy po atentátu nad Lockerbee.Ale někde ještě nějaké PAN-AM lítají ,v USA,ale asi to bude něco jiného.Nevím.
Čo sa stalo s Pan Am?
Taky do Prahy s tím létala Ariana-Afgánci.
Dávno, pradávno tento eroplán (DC-10, nie MD-11) bol na tiulnej stránke L+K - ešte za komančov - vo farbách Swissair na Ruzyni, priviezol, alebo odvážal symfonický orchester... bola to nočná fotka a už v tých časoch som bol z toho fascinovaný.
13 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
petrp: To jsem nevěděl. Díky za opravu.