Plane type: | L410UVP-E |
Airport: | Praia - International (RAI/GVNP) |
Airline: | Cabo Verde Express (CVE) |
Registration: | D4-CBL |
Author: | Petr Volek |
Date taken: | 11/2007 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3962× |
Honza K : Dik. Takže ta guma je potom zohrievaná zvnútra elektricky alebo teplým vzduchom z motora ?
a jeste ten pas gumy je na vsech seriich i tech nejnovejsich tohle je jedno z mala letadel ktere to nema protoze je provozovano vyhradne v teplych podminkach nema ani odmrazovaci pasy na kridlech a na vop a sop a ma jen jeden alternator ale techto letadel moc neni tohle je spis vyjimka
Franta: Ten pás měl za účel chránit trup před odlétáváním ledu z vrtule při odmrazování. A není to nakreslený pás ale kus gumy. Má to třeba i letadlo ATR42/72
Mňa by zaujímalo, prečo na niektorých strojoch, hlavne skorších výrobných sérií, bol na úrovni vrtulí na trupe namaľovaný čierný pás.
Aký bol / je jeho význam ? Ďakujem za odpoveď.
Vsadím se, že Lima plakala z toho setkání štěstím. :-)
6 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
pás gumy na trupu má jen chránit před odletujícími kousky ledu od vrtulí. Na náběžných hranách jsou gumové pásy, které v sobě mají podélné dutinky, které se pak při odmrazování nafukují stlačeným vzduchem a tak mechanicky odlamují námrazu z náběžných hran křídel a ocasních ploch (systém Goodrich, také francouzský Kléber a u nás to vyrábí tuším Gumotex Břeclav). Stlačený vzduch se získává odběrem za kompresorem motoru. Vrtule mají u kořenů listů nalepené gumové povlaky, které mají v sobě topné odporové dráty. Zbytek námrazy na ostatních částech listů odletuje odstředivou silou