Plane type: | Bell 412HP |
Airport: | Prague - Ruzyne (PRG/LKPR) |
Airline: | Policie ČR |
Registration: | OK-BYO |
Author: | Jiří Behyňa |
Date taken: | 08/2007 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 3886× |
18.08. After take off from ARS Krystof 1 heliport
V současnosti je středisko LZS Praha, stanoviště Kryštof 1, umístěno v areálu letiště Praha - Ruzyně na Hlavní letecké základně ministerstva vnitra u hangáru D a provozuje ho Policie ČR letecká služba. K trvalému nasazení má k dispozici vrtulník Eurocopter 135T2, kabina v záchranné a zdravotní verzi pojme 1-2 piloty, lékaře, záchranáře a ležícího pacienta. K dispozici je zde i střední vrtulník Bell 412 HP nebo EP, který kromě jiných úkolů zabezpečuje převoz inkubátorů a lety pro transplantační program, pojme 1 - 2 piloty, lékaře, záchranáře, 2 ležící a 2 sedící pacienty, nebo specializovaný zdravotnický tým včetně vybavení...
"Czechinfo.aero"
Ať je to co je to, startovalo to z heliportu LZS Kryštof 01 na LKPR
Ale nikde se nepise ze to je Krystof 1, pokud nebyl text nejak dodatecne upraven...
Toto není EC 135,takže to nemůže být Kryštof 01.Doby kdy v ČR LZS létal Bell 412 už jsou dávno pryč....Ale jinak krásná fotka i s dědečkem Pepíčkem
5 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Heliport H3 na LKPR není pouze stanovištěm LZS Praha, ale hlavně hlavní mateřskou základnou LS PČR. LZS je pouze jednou ze služeb která tento heliport používá pro svou činnost. Z tohoto důvodu je zákonité, že ne vše co z H3 odstartuje je zrovna jen LZS. Podle přídavného vybavení FLIR a Nightsun lze usuzovat, že jde o policejní hotovost, protože mašiny v pohotovosti LZS ani v dobách, kdy byl pro tuto službu používán Bell 412, tímto vybavením vystrojeny nebyly - FLIR (termovize) by uvnitř kabiny překážel, a pátrací světlomet NightSun se vždy montoval jen zcela ojediněle na konkrétní akci - např. noční primární zásah do terénu. Osobně si za posledních deset let vybavuji jen jeden případ jeho dodatečné montáže. Důvody proč nebyl standardní součástí vybavení LZS jsou poměrně prozaické - je pod trupem umístěn natolik nízko, že by mohl být při standardní činnosti (přistání v terénu) snadno zcela zbytečně poškozen. Pro provoz LZS Praha je již necelé dva roky používán výhradně EC-135, a staré dobré Belly tedy patří minulosti.
Jinak dobrá fotečka - Pepíno má zdá se zrovna spoustu povídání :)