Plane type: | Antonov AN148 |
Airport: | Ramenskoe (Zhukovsky) (ZIA/UUBW) |
Airline: | Antonov Design Bureau (ADB) |
Registration: | UR-NTB |
Author: | Petr Nesměrák |
Date taken: | 08/2007 |
Number of ratings: | 0× |
Number of views: | 7000× |
MAKS 2007
Pro VJY:: AVRO RJ-70, RJ-85 a RJ-100 jsou vylepšené verze původního BAe-146. Původní 146 verze měla Lycoming ALF 502 motory (stejné jako na Canadair Challenger byznyz jetu), a měla 4 motory protože v té době neexistovaly motory vhodné velikosti aby to mohlo být dvou-motorové letadlo (v podstatě stejný případ jako se 4-motorovým Dash-7). RJ verze mají Honeywell LF-507 motory a různé drobnější vylepšení. Přejmenování na RJ-xx je z čistě marketingových důvodů na vytvoření dojmu že to jsou letadla nové generace (zrovna jako F-27-050 byl přejmenován na Fokker-50), a aby to lépe konkurovalo letadlům¨jako CRJ a ERJ (kde RJ znamená Regional Jet).
VJY:Je tomu tak, jedná se o stejná letadla, jde o stejný problém, jako Boeing/McDonnell anebo Let/Ayres, různá jména vznikla prodejem/fůzí různých firem.
AHOJ
Mohl by mi někdo zasvěcený objasnit, jestli letadla BAe 146 a AVRO RJ100 jsou si jen podobná, nebo je to jeden projekt v různých realizacích. Jako tento Antonov. Mně se totiž laicky zdají stejná.
Reagoval jsem na větu
"
se konečné našel někdo kdo dokázal udělat z jejich BAe-146 pořádné letadlo výměnou 4 prdi-motorků dvěma pořádnými motory
"
Pokud má ukrajinské " pořádné letadlo " s dvěma motory stejné parametry jako BAe se 4-mi, no tak je to v pořádku a není o čem diskutovat.
Pokud stejné parametry nemá, neboť nejsou potřeba, a éro není přirovnáváno k BAe 146, tak tak je to taky v pořádku a také není o čem diskutovat. :-)
Mimochodem, BAe 146 opravdu byl/je QSTOL, a tyto dva odlišné parametry míchal. Vtom je jeho unikátnost !!!
PavleD, nejsem si jistý co tím QSTOL myslíš, ale pokud to má být "Quiet Short Take Off and Landing" tak mícháš dvě ne nezbytně související věci dohromady, t.j úroveň hluku a vzletovou/přistávající výkonnost.
Vzhledem k několika-generačnímu rozdílu v technologii motorů není naprosto garantované že dva motory nejnovější generace budou nezbytně hlučnější než čtyři motory staré generace.
Ohledně vzletové a přistávací výkonnosti, je pravda že 4 motory jsou lepší než 2 (když při startu vysadí jeden motor na 2-motorovém letadle je to ztráta 50% výkonu, zatímco u 4-motorového letadla je to ztráta pouze 25% výkonu), ale to je rovněž ovlivněné jak celkovým nainstalovaným výkonem těch 2 nových motorů tak i aerodynamickým návrhem letadla (který se nedá posoudit rychlým pohledem na fotku).
PavelD: A na co by jim to QSTOL asi bylo ? Na letišti někde na sibiři se ten kravál ztratí ... Veverkám a medvědům to tak nevadí, jak těm sardinkám v Londýně. Nebo si aspoň nestěžujou :)
No, pokud bude pořádné " ukrajinské BAe-146 " mít i parametry QSTOL,
bude to pořádný průlom v zemích na území bývalého SSSR. :-)
No to budou mít Britové radost že konečné, po tolika letech, se konečné našel někdo kdo dokázal udělat z jejich BAe-146 pořádné letadlo výměnou 4 prdi-motorků dvěma pořádnými motory, jak se sluší a patří.
9 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
V barvách CUBANA bude skvostný!!