Photo Detail

B747SP-68


Author: Planes.cz
Date taken: 06/2003
Number of ratings: 2×
Number of views: 5060×



The albums in which the photo is places

More photos of


Comments



JS - unsigned guest
2008-07-01 09:59

Ogan: to snad nemyslis vazne... Saudi a stredovek, chuda zeme??? CR vyspela bohata zeme??? CSA (nebo koho jsi myslel tim MY) spolecnost na urovni??? to je snad cely nejakej april, nebo jsou tady lidi na drogach...:-) Preji aby Tvuj navrat do reality nebyl prilis kruty.

Jinak SP je nadherny letadlo. Rozhodne ma neco do sebe, hlavne v provedeni BusinessJet, jako napr VP-BAT.

pavloš - unsigned guest
2008-06-30 22:28

vím, že se mnou bude málo kdo souhlasit, ale me se tohle letadlo prostě strašně líbí. Je to takový svalovec. Něco jako vytuningovaný jambo. Prostě nádhera. škoda, že jsem jej propasl. Zahlídl jsem jej až při odletu nad Strašnicema. Nevěřil jsem vlastním očím. Tohle stálo zato hodit v práci ačko a valit na letiště. (dotaz pro znalce - nedrží náhodou tohle letadlo i rychlostní rekord /mimo concordu/ v civilním letectvu?)

Petr Fox - unsigned guest
2008-06-29 12:17

B747SP byl ve své době letounem s největším doletem na světě. PAN AMu umožnil non-stop lety LAX-Auckland obousměrně a v jednom směru i LAX-SYD. Měl větší dolet než B747-200, což je logické, když křídlo (a tedy i nádrže) byly stejné + přídavná nádrž kdesi v trupu, ale MTOW podstatně menší. Iran Air mohl létat non-stop Tehran-NYC atp..
PAN AM s ním udělal několik světových rekordů FAI: Okolo světa za 46 hod a 50 sec. (z NYC do NYC se dvěma mezipřistáními, a to je japonští stávkující zdrželi o 2 hodiny). Do té doby byl rekord v obletu zeměkoule asi 62 hod.!
Později udělali světový rekord v obletu Zeměkoule přes oba póly, samo že za více než 46 hod.
Tento krásný letoun se tedy zapsal do historie světového letectví.
(Nepindejte TADY teorie o tom, co by mělo mít ČSA, to SEM nepatří).

Ms743 - unsigned guest
2008-06-28 10:31

jeziskovi doporucuji trochu humoru :)))) opravdu to pomaha....

Radek - unsigned guest
2008-06-26 11:04

Omlouvám se za přepsání: v ČSA ji nevyužili :-)

Radek - unsigned guest
2008-06-26 10:57

Petrp: Ano, tak jsem to chtěl říci, ale spíše jsem myslel, že pro ni využití klesá a moc často se nevidí, tudíž je možné, že byla využívána na delší tratě, ale už se nevyplatí na delší. Méně uveze a spotřebou je stejná jako 747-200. Jinak ten kapřík je taky trefný název. Je to hodně zvláštní verze a mám stejný pocit, že bychom jí v ČSA využili. Koruna se hledá všude.

ogan - unsigned guest
2008-06-25 20:25

je to děs: země ve světě ve kterých se žije oproti nám jak ve středověku sou schopný létat s letadly jako Jumdo, 777, apod. Kdyby sme měli aspoň to 767, který má snad každej normální dopravce a pak mi přijde hrozný že i některý nízkonákladovky maj lepší letadla než my.

mirek - unsigned guest
2008-06-25 13:21

vždyť ČSA na to ani nemaj peníze

ježíšek - unsigned guest
2008-06-24 21:09

2MS743: Vždyť nedokáží prodat letenky ani do A310 a houfně ustupují z dálkových tras. Jak často a kam by posílali tohle? Leda do Moskvy na Silvestra a na první máj...

mirek - unsigned guest
2008-06-24 17:21

určitě se přijdu podívát tohle se nevidí každý

17 records

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details