Prototyp Jak SJ-100 zahájil certifikační program

  • 2024-05-03 17:58

United Aircraft Corporation minulý týden předala institutu Gromova v Moskvě k certifikačním zkouškám prototyp regionálního letadla SJ-100. Na první pohled by se zdálo, že jde o pouhou modifikaci SuperJetu SSJ-100, avšak změny proti předchůdci jsou zásadní.

SJ-100 využívá systémů a komponent domácí výroby, které nahradily západní technologie, které jsou pro Rusko kvůli sankcím nedostupné. Kromě toho dostal letoun řadu dalších zlepšení, například nové koncovky křídla. SJ-100 tak využívá zkušeností z provozu SSJ-100.   

Na první pohled je největší změnou záměna motoru PowerJet SaM146 za domácí Aviadvigatěl PD-8. PD-8 je derivátem motoru PD-14 pohánějícího MS-21-310. Prototyp však zahájí certifikaci s původním motorem, což certifikační program urychlí. Zkoušky motorů PD-8 probíhají paralelně s certifikací SJ-100. Prototyp dostane finální motory teprve v průběhu zkušebního programu, který zahrnuje asi 200 zkušebních letů.

Ruský letecký průmysl by měl do konce roku 2030 dodat domácím společnostem 142 exempláře SJ-100. Rozvoj regionálních linek má zásadní význam pro vnitrostátní leteckou dopravu. Kromě jiného umožňuje eliminovat tradiční (a poněkud nelogické) schéma letů s přestupem na moskevských letištích, snížit náklady na přelety a zvýšit dostupnost letenek. Zároveň se tak sníží potřeba širokotrupých letadel na vnitrostátních linkách na méně než polovinu. Právě potřeba rozvoje regionálních linek byla hnacím motorem programu SSJ-100 resp. SJ-100.

Generální ředitel společnosti Jakovlev Andrej Boginsky potvrdil, že avionika, podvozek, pomocná pohonná jednotka a další systémy prototypu jsou domácí provenience a připraveny k certifikaci. (Foto: UAC)   


Article photographs



Comments



O. M. - unsigned guest (...231.2...)
2024-05-06 10:57

Mávnutím kouzelného proutku to nebylo. Zčásti však jde o zastavění komponent, které už používají jinde. Výsledkem je, že pokud se jim nepodaří zvýšit výrobní kapacity, tak ty komponenty zase budou jinde chybět. Otázkou zůstává hmotnost, technické parametry, spolehlivost (i když, Safran se s motorama taky moc nevycajchnoval).

Ivan_pha - unsigned guest (...81.94...)
2024-05-05 00:08
Blokování

Nemůžou auditoři webu ruského u. občana trolla zablokovat?

kulica - unsigned guest (...108.120...)
2024-05-04 14:31
To MC a patrp

Auto je otázka, jediné jisté je to, že v hlavě má nasráno ....

Armin Tamzarian - unsigned guest (...81.123...)
2024-05-04 13:47
@MC

Myslíte třeba automobil Kia vyrobený na Slovensku? Protože podle rétoriky naší moudré, vládnoucí koalice už nejsme tak úplně přátelé...

MC - unsigned guest (...246.166...)
2024-05-04 10:22

petrp
vsadim sa, ze pokial ma auto tak urcite z nepriatelskej krajiny.

petrp (...48.29...)
2024-05-04 08:47

...by mě zajímalo, co má "občan" za značku automobilu:-D

Uvědomělý občan - unsigned guest (...165.0...)
2024-05-04 08:03
Perfektní zvládnutí. Borci!

Co dodat, jsou to borci! Nahradit zakázané součástky z nepřátelských státu svými vlastními vyvinutými výrobky prakticky mávnutím kouzelného proutku je perfektní zvládnutí situace! Všechno zlé je pro něco dobré a v tomto případě pro růst národní ekonomiky a vývoj nových věcí žene národ dopředu! Jen tak dál Rusko, bude zajímavé sledovat vývoj nových letounů a rozšiřující se národní flotily o MC-21, Tu-214 a dalších...

petrp (...48.29...)
2024-05-04 05:57

Překvapil mě titul JAK tedy Jakovlev, pořád se jedná o konstrukci Suchoje a Jakovlev to pravděpodebně dostal poruštit.........ale když se IL-76 může jmenovat Berjev A-50

Elvis - unsigned guest (...30.166...)
2024-05-03 20:01
Barva kombinez

Test piloti airbusu maji oranzovou barvu kombinez. Rusove sedou. Ty po havarii asi nikdo hledat nebude.

Láďa - unsigned guest (...80.80...)
2024-05-03 19:21
Válka a sankce

Každá válka a sankce někomu uškodili, ale obecně znamenali většinou technologický pokrok. Příkladem budiž vývoj raket (Braun) v Německu ve 40 - tých letech. Protože se o každém "prdu" zbytečně nediskutuje, nehlasuje, ale vymýšlí investuje a vyrábí.

10 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details