Personální zemětřesení u Boeingu

  • 2024-03-25 21:59

Po kulminaci problémů, které vyvrcholily nehodou letu Alaska Airlines, rezignoval šéf společnosti Dave Calhoun. Calhoun opustí svou pozici na konci roku. V mezidobí společnost vybere jeho nástupce.

Jen nedávno povýšený ředitel divize komerčních letadel (BCA) Stan Deal oznámil odchod do penze. Na jeho místo postoupí provozní ředitelka Stephanie Pope, která byla na svou pozici jmenována v lednu 2024. S ní se ještě nedávno počítalo jako s perspektivním nástupcem Calhouna, ale nyní se zdá, že přednost dostane externí kandidát.

Předseda správní rady Larry Kellner oznámil, že na následující valné hromadě v dubnu 2024 nebude usilovat o znovuzvolení. Novým předsedou představenstva je bývalý šéf společnosti Qualcomm Steve Mollenkopf, který zajistí výběr nového generálního ředitele.

Dave Calhoun nastoupil do své pozice před čtyřmi lety po katastrofách letadel 737 MAX. Do funkce byl jmenován v prosinci 2019 a nahradil Dennise Muilenburga. Řízení společnosti se Calhoun ujal v lednu 2020. Hlavním úkolem Calhouna bylo vyřešit krizi po katastrofách letadel 737 MAX, zajistit výrobu bezpečných letadel a obnovit důvěru zákazníků i veřejnosti. Po svém předchůdci zdědil firmu s astronomickým dluhem. Již tak obtížnou situaci výrazně zkomplikovala pandemie.

Kromě nekončících malérů okolo typu 737 MAX se Boeingu doposud nepodařilo certifikovat typ 777X a opozdí se i certifikace verzí 737 MAX 7 a MAX 10. Pod tlakem regulátora FAA bude Boeing muset zpomalit tempo výroby letadel 737 MAX 8, které jsou nyní příslovečnou dojnou krávou divize komerčních letadel. To podminuje hospodářské výsledky. Airbus v mezidobí válcuje trhy.

Výrobce se nachází uprostřed vyšetřování ministerstva spravedlnosti, zatímco procesy a výroba jsou pod drobnohledem FAA. Zákonodárci jsou nespokojeni s tím, jak Boeing sabotuje vyšetřování nehody Alaska Airlines.

V pondělí zpravodajství Fox News oznámilo, že členové představenstva Boeingu se setkají s generální řediteli hlavních amerických aerolinek a snad i zahraničních zákazníků. Předpokládá se, že k setkání dojde počátkem příštího týdne. Dave Calhoun na tomto jednání nebude. Nejhlasitějšími kritiky Boeingu z řad domácích aerolinek jsou šéfové United Airlines a Southwest Airlines. Kritika pochopitelně zaznívá i od zahraničních zákazníků.

Reakce trhu na oznámení o odchodu stávajícího vrcholového vedení byla pozitivní, což se projevilo až 3% nárůstem ceny akcie. Další osud výrobce bude do značné míry záviset na tom, kdo nastoupí do čela firmy. (Foto: Reuters, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Comments



Petr - unsigned guest (...139.140...)
2024-03-26 16:04

Roztomilé. Management zacutuje costy. Propustí drahé lidi, nabere nejlevnější na trhu. Nejlevnější jsou pochopitelně zranitelné skupiny a menšiny. Management ušetří na nákladech. Pak se zamyslí a ještě do materiálů napíší o ESG skóre a o společenské zodpovědnosti. - Později se ukáže, že špatně placení zaměstnanci jsou jaksi méně motivovaní. Kvalita jde do kopru. A místo, abychom ukázali prstem na chamtivý management a chamtivé akcionáře, tak se začneme rozohňovat proti státu, proti menšinám a proti woke-ismu. Management chybu neudělal, byl k tomu donucen.

Jenec - unsigned guest (...101.182...)
2024-03-26 15:50

To je fakt hrozné...

O. M. - unsigned guest (...231.2...)
2024-03-26 15:16

Přímo stát asi ne, ale společenské požadavky určitě - když na webu nahlédnu pod položku "Sustainability (ESG)" a v ní na "Global Equity, Diversity & Inclusion", tak se tam dočtu takové perly, jako "Increase the Black representation rate in the U.S. by 20%", "Close representation gaps for historically underrepresented groups", "Achieve parity in retention rates of all groups", "Report diversity metrics and progress annually" - a tohle je výsledek.

Petr - unsigned guest (...225.17...)
2024-03-26 11:39

Stat bych do toho netahal - Boeing chtel/chce hlavne vydelavat a setrit kde se ta. Takze zkuseni/drazi zamestanci pryc a prednost dostavaji levni, novy zamestanci, kterym se nedostava potrebneho skoleni, protoze to je drahe.

Jenec - unsigned guest (...101.182...)
2024-03-26 11:13

Máte pravdu a nejhorší je, že na této jejich politice se nic měnit nebude.

Gajda - unsigned guest (...49.249...)
2024-03-26 09:41

I kdyby bylo, je to komerční firma. A té firmě nejvíc ublížil stát. Je pravda, že mimo 787 se jim jen povedli facelifty desítky let starejch letadel, ale za drtivou většinu problému můžou touha po zisku jen z poloviny. Za tu druhou, kterou nemohli ovlivnit už stojí stát, kterej takto velký firmy tlačí do toho zaměstnat v rámci spravedlnosti všechny. Takže stačí být jistá menšina a můžeš být větší nemehlo jak cvičená opička a oni tě vezmou. Výsledek toho je již znám. A aby to nebyl ten stejnej problém, proč toho United zvládli nakupit za poslední měsíc, i u nich.

Jenec - unsigned guest (...101.182...)
2024-03-26 09:04

Odstupné bude? Kolik miliónů dolarů??

7 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details