Druhý rok po sobě odbavilo více cestujících mezinárodních linek než cestujících na domácích linkách. Koncem prosince dostalo letiště druhou dráhu. To letišti dovolí zvýšit počet odbavených cestujících na až 85 milionů/rok. Letiště také dokončuje výstavbu druhého terminálu.
Zvýšení kapacit letiště SAW podpoří soutěž s hlavním istanbulským letištěm Istanbul IGA (IST), které k roku 2027 míří na 100 milionů odbavených cestujících. Na rozdíl od IGA je SAW dnes především letiště nízkonákladové, které však v poslední době úspěšně získává tradiční dopravce, jako jsou Qatar Airways nebo British Airways. Lví podíl provozu patří společnosti Pegasus. Letiště nabízí přímé lety do 129 destinací, z toho 37 v Turecku. Z deseti nejvíce létaných destinací je 9 tureckých. Jedinou zahraniční destinací v Top10 je Londýn Stansted na místě osmém.
IGA je dnes naopak zejména letištěm klasických aerolinek, které usiluje získat a rozšířit podíl zahraničních nízkonákladových dopravců. Letiště dnes odbavuje např. Wizz Air a Pobědu.
Obě letiště činí z Istanbulu významný letecký uzel. (Foto: EX-YU Aviation, SAW, Istanbul Tourist Information, planes.cz)
Podle mě tomu pomohlo i embargo na přímé lety ze západní a střední Evropy do Ruska - létá se s přestupem v Istanbulu.
neviete kedy spravadzkuju tu druhu drahu? Ved oficialne bola otvorena koncom minuleho roku, no pred 2 tyzdnami som na nej ziadny pohyb nezaznamenal
Tak to vypadá, když se nesní, ale něco dělá - bohužel v Praze je to přesně naopak.
4 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Gajda: zato v Praze presne vime, ze dve drahy nestaci