Během roku 2023 pokračuje zotavení dálkových spojů. Postupně se obnovuje poptávka a společnosti disponují novými letouny s vysokou palivovou efektivností. Několik příkladů z poslední doby:
Singapore Airlines (SIA) oznámily plán otevřít od 21. června 2024 přímé spojení ze Singapuru Changi (SIN) do Londýna-Gatwicku (LGW).
Linka bude provozována pětkrát týdně Airbusem A350-900, kterých mají SIA ve svém parku 63 exempláře.
SIA tak linkou na Gatwick doplní stávající lety na Heathrow (LHR), které obsluhuje čtyřikrát denně kombinace letadel Boeing 777-300ER/Airbus A380. Celkový počet letů do Británie se tím zvýší na 33 týdně, z toho 28 letů spojí Singapur s Londýnem, zbytek jsou lety do/z Manchesteru, které SIA obsluhuje letouny A350-900.
Starlux Airlines z Tchaj-wanu zahájily pravidelné lety mezi mezinárodním letištěm Tchaj-pej Taoyuan (TPE) a letištěm San Francisco (SFO). Inaugurační let z Tchaj-peje do San Franciska proběhl 16. prosince 2023. Lety jsou provozovány Airbusy A350-900 s kapacitou 306 cestujících ve dvou třídách. Letová doba činí 11 hodin. V zimě bude společnost létat tento spoj třikrát týdně, v létě bude linka provozována denně.
Norse Atlantic Airways spustily 20. prosince linku z Osla do Bangkoku. Norse tak reagují na sezónní změny v poptávce a v zimě přesunují kapacity do oblastí s teplým počasím. Bangkok je zároveň první linkou Norse, která nesměřuje na západ, ale na východ. Norse provozují pět Boeingů 787-9.
Virgin Atlantic zvýší v létě 2024 kapacity na letiště New York-JFK (JFK) a Boston (BOS).
Z Londýna-Heathrow (LHR) na letiště Johna F. Kennedyho v New Yorku (JFK) bude provozováno sedm zpátečních letů denně. Proti létu 2023 tak kapacita stoupne o 11 %. Do Bostonu nabídne aerolinka dva lety denně.
Zmíněné linky budou obsluhovány letouny Airbus A330-900neo a A350-1000. Letadla A330neo mají kapacitu 262 cestujících, A350 jsou pro 335 cestujících. Nasazením těchto letadel se kapacita v prémiových třídách Upper Class a Premium Economy zvýší oproti létu 2023 o 23 %.
Aerolinka vyšetří Airbusy A350 na výše uvedené linky přesunem ze spojů do Miami, na které nasadí Boeingy 787-9. Z Londýna do Miami nabídnou Virgin Atlantic v létě 11 letů týdně. (Foto: Australian Aviation, One Mile at a Time, Mainly Miles, Airbus, Norse, planes.cz)
Dělat linku s mezipřistánám tímto způosbem vyžaduje, aby poptávka na obou dvou sekcích byla přibližně vyrovnaná - čili aby cca tolik lidí, kolik chce letět z prahy do new yorku, chtělo po příletu ze Singapuru v Praze vystoupit.
Mám obavu, že zájem o Singapur - Praha není zas tak velký, a dělat drahé mezipřistání kvůli pár lidem není zrovna ekonomické.
Praha by si zasloužila Singapore airlines. Alespoň mezipřistání. Nebo 2x týdně. Zatím. Bylo by to opravdu přínosné. Naposledy měla Praha spojení se Singapurem za komunismu s Il-62M a s ČSA.
...nie je všetkým dnom koniec...
Praha vždycky chybí, je vidět, že o ni není zájem mezi leteckými dopravci. Nakonec co v předražené Praze? Sice taxikáři už tolik neokrádají, ale kapsářů z Rumunska je tu stále plno (linka Praha - Bukurešť funguje)...Bude ale nová linka ze Svitav do Perthu (každé úterý, středu a pátek, obsluhovat ji bude A 280 FlySvitavian), nebo z České Lípy do Montrealu (denně B 777 Czechlipian Airlines), no a z čeho mám největší radost je linka z Dolních Robous přes Zgorzelec do Sao Paula (po - pa B 787, Aerorobouz, odlet ráno od chléva) , takže nebuďme tak skeptičtí. Pražáci si do odletových destinací v pohodě dojedou koňským, nebo volským povozem, protože letiště ještě nejsou napojena na kvalitní českou dálniční síť, nebo mohou využít lokálních železničních tratí národního dopravce s několika přestupy, což ovšem z cesty udělá i romanticko - dobrodružný zážitek. Navíc platí i sleva OREDO. Zajímavé je, že na všech třech linkách si cestující z řad rolníků mohou na palubu vzít až dvě hospodářská zvířata. Krávy musí být před letem podojeny a vepři musí mít veterinární pas - kvůli prasečímu moru. Tak šťastnou cestu.
..zas mi tu chybí Praha
6 records
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS
Asi nejekonomičtější by bylo uzavření letiště v Praze.