Modernizovaný Il-96 uskutečnil první let

  • 2023-11-02 16:53

Dne 1. listopadu absolvoval na továrním letišti ve Voroněži svůj první let modernizovaný letoun Il-96-400M. Letoun vznikl modernizací Il-96-300, je vybaven výkonnějšími motory PS-90A1 a novou avionikou. Trup je prodloužen o 9,35 m, kapacita cestujících vzrostla na 370. Ve dvoutřídní konfiguraci má letoun maximální dolet 8100 km.

Video z události je zde.

K oprášení Il-96-300 nevedly Rusko západní sankce, jak by se mohlo zdát. Vývoj modernizované verze byl zahájen v roce 2018 a cílovým zákazníkem je především „vládní letka“ Ruské federace, která dnes letadla Il-96 provozuje. Letoun má existovat rovněž v nákladní variantě. (Foto: riamediabank, dzen, testpilots.ru, planes.cz).


Article photographs



Comments



Foxx (...81.82...)
2023-11-03 16:27

Přijde mi to, jako by se dnes Boeing vytasil s modernizací B767 nebo Airbus přišel s A300-800. Mám Iljušina rád, ale technologicky už jsou ostatní jinde.

Shp - unsigned guest (...81.87...)
2023-11-03 16:10

Oleg, taky bych to tak viděl. Amíci už vcelku dávno psali, že Rusové mají neskutečnou invenci ve vývoji, ale mizernou technologickou kázeň. To jest, umí vyvinout leccos, jen je pak problém se sériovou výrobou.
Ale vzpomeňme na 154, to bylo ale velmi dobré letadlo. Z mého (jistě jen mého..) pohledu je jen otázkou času, kdy zde budeme koukat jak vrány, co všechno tenhle slovanský stát dokáže. Uvidíme.

Oleg - unsigned guest (...135.87...)
2023-11-03 15:59
Krok správným směrem

Technologie na výrobu pasažerskych obrů vlastní jen tri firmy na svete. Uvidíme jak to bude se vyvíjet dál.

Shp - unsigned guest (...81.87...)
2023-11-03 14:21

Milý Antoníne, přesně tento postulát ukazuje na to, kdo má čecháčkovskou parodií na zpravodajství vymytý mozek. Prosím, naučte se třeba english, a počtěte opravdové zprávy. Kdekoli, BBC, americké, cokoli.
A třeba i Slovenské.
Díky! :-)

Antonín - unsigned guest (...195.205...)
2023-11-03 13:12

Každý než začne něco psát, by si měl předem ujasnit, že vše co pochází z Russssácka je špatné. To je postulát, ze kterého je třeba vždy a bezpodmínečně vycházet. Pak tu nebudou vznikat třenice, jestli Russssové mohou stavět letadlo tak, jak jim to v současné době přijde „nejrozumnější“ nebo nikoliv.

Jiří - unsigned guest (...30.175...)
2023-11-03 12:02
Inteligence

Bože - vy tu jste všichni tak chytří, co tady děláte? Proč nejste ve vládě?

shp - unsigned guest (...81.87...)
2023-11-03 11:32

No, ekonomiku bych v Rusku až tak nebral, mají zdrojů tolik že to může žrát co chce. A oni to časem jistě vylepší, myslím že zdejší přesvědčení že tam techniku zbouchávají z prkýnek jsou jaksi mylná.
A k jednomu z předchozích příspěvků - on proti nám někdo válčí? Že si nevšiml, to jsou možná sny fialové partičky a jejich nájemných "goebbelsíků..", aby zdůvodnili miliardy vyhozené za zcela zbytečné zbraně... Porovnejte srovnatelné státy - Slovensko, Maďarsko, Chorvatsko či Slovinsko, prosím.
Ach jo. :-/

Miro - unsigned guest (...161.130...)
2023-11-03 11:16
Na okraj

Ekonomika nepustí. Jednoducho dva motory pre dopravné lietadlo sú ekonomicky optimálne; a nie štyri, lebo projekt skončí ako A-380.

Petr Šimáček (...122.32...)
2023-11-03 11:13

Ján Smriga: Ano úplně se rozpadá... Ono je to spíš naopak, ale to se špatně tráví, že? Je otázkou, jestli má smysl takovýto stroj modifikovat, ale jestli jim to bude létat a budou si to živit, tak proč ne. V naší zemi má také spousty lidí existenční problémy a vláda dává raději miliony na reklamu o své jedinečnosti nebo miliardy na letadla, která ani nevyužijeme. Tak je to asi v pořádku.

Radek - unsigned guest (...192.86...)
2023-11-03 07:06
Jen tak dál

Je dobře že Rusko staví své velké Il-96, Každý konstruktér a každý dělník, kteří pracují na tomto, nepracují na zbraních proti Ukrajině a nám. PS-90 je motor na úrovni 80.let používaný na modernizovaných Il-76, Tu-204/214 a IL-96, Má už FADEC a nežere tolik jako předchozí motory. PS-90A1 je ještě trochu zdokonalený.

13 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details