Regulátor FAA vydal další direktivu týkající se motorů Pratt & Whitney GTF

  • 2023-10-28 12:18

Nová direktiva, kterou vydal úřad FAA, se týká odchylky v tloušťce povrchové úpravy lopatek motorů PW1124G1–JM, PW1127G–JM, PW1127GA–JM, PW1129G–JM, PW1130G–JM, PW1133G–JM a PW1133GA–JM, které pohánějí některá letadla řady A320neo. 

Defekt v tloušťce pokrytí může podle FAA vést k většímu než předpokládanému tepelnému namáhání lopatky vysokotlakého kompresoru (HPC), vzniku trhlin a způsobit vysazení motoru, destrukci motoru a případně poškození či zničení letounu.  

Direktiva dává možnost uplatnit připomínky, takže se zjevně nejedná o velmi bezprostřední riziko. Problém se týká velmi malého množství motorů. Podle odhadu jde na nejvýš o několik desítek motorů. Defektní část musí být nahrazena při nejbližší údržbě letadla.

Podle serveru ch-aviation je v současné době z 1388 Airbusů řady A320neo poháněných motory PW1100G mimo provoz 317 letadel. Tato letadla jsou buď odstavena nebo v údržbě. Drtivá většina z nich nejspíš právě kvůli svolávací akci motorů GTF.

Významnými uživateli letadel řady A320neo s motory Pratt & Whitney GTF jsou Wizz Air a Spirit Airlines. Spirit Airlines měly v důsledku svolávací akce motorů odstaveno dokonce 25 ze 75 letadel řady A321neo. (Foto: Airbus, Hindustan Times, Air and Cosmos, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details