Nová direktiva, kterou vydal úřad FAA, se týká odchylky v tloušťce povrchové úpravy lopatek motorů PW1124G1–JM, PW1127G–JM, PW1127GA–JM, PW1129G–JM, PW1130G–JM, PW1133G–JM a PW1133GA–JM, které pohánějí některá letadla řady A320neo.
Defekt v tloušťce pokrytí může podle FAA vést k většímu než předpokládanému tepelnému namáhání lopatky vysokotlakého kompresoru (HPC), vzniku trhlin a způsobit vysazení motoru, destrukci motoru a případně poškození či zničení letounu.
Direktiva dává možnost uplatnit připomínky, takže se zjevně nejedná o velmi bezprostřední riziko. Problém se týká velmi malého množství motorů. Podle odhadu jde na nejvýš o několik desítek motorů. Defektní část musí být nahrazena při nejbližší údržbě letadla.
Podle serveru ch-aviation je v současné době z 1388 Airbusů řady A320neo poháněných motory PW1100G mimo provoz 317 letadel. Tato letadla jsou buď odstavena nebo v údržbě. Drtivá většina z nich nejspíš právě kvůli svolávací akci motorů GTF.
Významnými uživateli letadel řady A320neo s motory Pratt & Whitney GTF jsou Wizz Air a Spirit Airlines. Spirit Airlines měly v důsledku svolávací akce motorů odstaveno dokonce 25 ze 75 letadel řady A321neo. (Foto: Airbus, Hindustan Times, Air and Cosmos, planes.cz)
No comments added.
Copyright © 1999-2024 planes.cz | CMS