Swiss odletěl do Španělska bez zavazadel

  • 2023-09-13 14:34

Že se z různých důvodů občas zatoulá odbavené zavazadlo není určitě ničím neobvyklým. V některých případech se např. kvůli doletu nechají na zemi některá odbavená zavazadla záměrně.

Ale že letadlo odletí bez (všech) odbavených zavazadel je mimořádně neobvyklé.

S tímto fenoménem se setkali cestující letu Edelweis WK226 s letounem A320 s registrací HB-IJW do Bilbaa dne 9. září. Let byl provozován společností Swiss.

Vzhledem k nedostatku pracovníků v Curychu by se zavazadla nepodařilo naložit do letadla včas a hrozilo, že let se nepodaří vypravit do nočního omezení provozu. Společnost se proto rozhodla na naložení nečekat a odletět bez odbavených zavazadel. O tom byli cestující informováni až po příletu do Bilbaa. Na palubě bylo 111 cestujících.

Cestující nepochybně nepotěšila infromace letecké společnosti, že zavazadla dopraví do destinace během 48 hodin.

(Foto: The Straits Time, Business Insider)


Article photographs


Related photos


Comments



O. M. - unsigned guest (...231.2...)
2023-09-14 13:27

To samé nám udělaly QS při návratu z Kréty (což je jen o chlup lepší, doma přeci jen člověk nějaké to oblečení má). Kvůli tlačenici nad Evropou letadlo přiletělo o hodinu později (nebyli v tom sami, zpožděné bylo tenkrát všecko všady), letiště narvané lidmama k prasknutí, a rampáci zřejmě nestíhali.
Když nás vypustili na plochu, abychom došli k letadlu, všiml jsem si za námi vozíků plných kufrů, tak jsem vtipkoval "to budou ty naše kufry". Netušil jsem, jak blízko jsem byl pravdě. Prý, že se jim nepodařilo otevřít dveře od bagáže :-)
Na Ruzyni jsme pak strávili krásné dvě hodinky ve frontě na reklamaci bagáže. Pokračovalo to druhý den při vyzvedávání, kdy jsem zjistil, že u boční kapsy fungl nového kufru je rozervaný zip :-(

Radek - unsigned guest (...192.86...)
2023-09-14 06:54
Lidé

Slyšel jsem o tom, že někteří pracovníci běžně chodí do práce třeba jen tři dny v týdnu a dva dny nepřijdou vůbec nebo jen na pár hodin. Zaměstnavatel je ale nevyhodí ani pořádně nepotrestá, protože náhradu prostě nemá. Nejsou lidi (obzvlášť proškolení a spolehliví).
Bohužel si třeba cestující nemůžou naložit vlastní zavazadla kvůli bezpečnosti letadla. Pokud aerolinka není schopná službu zajistit, měla by cestujícím proplatit všechny náklady navíc, které vyplynuly z nedodání kufrů - tedy třeba koupě nového oblečení, bot, plavek, atd. Za to, jak obrovské komplikace to způsobí cestujícím rodinám, by cestující měli dostat ještě tučné odškodné. Ztratit den dovolené sháněním všeho potřebného není žádná sranda.

PRG - unsigned guest (...117.137...)
2023-09-13 17:55

U Lufthansy také celkem běžná věc, i British Airways...

JerryX (...80.26...)
2023-09-13 16:37

Jen bych chtěl upozornit na chybu. Let WK226 byl dne 9. září opravdu operován leteckou společností Swiss, ale letadlem Airbus A220-100 registrace HB-JBC.

4 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details