Kvůli problémům motorů Pratt & Whitney zvažují Air Senegal zrušit objednávku Airbusů A220

  • 2023-08-05 08:05

Air Senegal mají objednávky na osm letadel Airbus A220. Z této objednávky převzala společnost zatím jediný exemplář, který kvůli problémům motorů Pratt & Whitney GTF nelze provozovat.

Protože plné odstranění defektů motorů Pratt & Whitney 1500G může trvat velmi dlouho, společnost v poněkud neobvyklém kroku nyní zvažuje konvertovat objednávky A220-300 na A321neo a jediný letoun A220-300 vrátit. Pozoruhodné je, že jde o záměnu mezi letouny, které jsou v jednouličkovém portfoliu Airbusu na opačných koncích spektra. Dalším důvodem ke změně je zpoždění dodávek dalších letadel.  Air Senegal předpokládaly, že všechna objednaná letadla budou mít k dispozici do konce tohoto roku. Místo toho mají jediný a ještě k tomu neprovozuschopný exemplář.   

Ministr dopravy Senegalu Doudou Ka projednával změnu objednávky s Airbusem během Paris Air Show v červnu.

Air Senegal objednaly osm letadel A220-300 v listopadu 2019 s cílem vybudovat kapacity pro dálkové lety. Kromě toho si Air Senegal zajistily leasing pěti strojů u Macquarie AirFinance, nicméně z této objednávky vycouvaly v únoru. Společnost rovněž zjišťovala možnost místo A220-300 pořídit letadla Embraer E195.

Air Senegal jsou přesvědčeny, že pro A321neo naleznou dobré využití.

Kromě již zmíněného letounu A220-š00 mají Air Senegal ve své flotile 2 letouny A319, 2x A321-200, A330-300 a 2x ATR72-600.

Jak jsme již dříve informovali, problémy postihly rovněž motory PW1100G pro A321neo, které přinutily Raytheon Technologies svolat letos na inspekce (a opravy) 200 motorů a příští rok 1000 motorů. Jedná se o svolávací akci, která vyžaduje sejmout motory z křídla a odeslat k výrobci. Svolávací akce byla oznámena 25. července. Stovky Airbusů A321neo tak budou na relativně dlouhou dobu vyřazeny z provozu.

Generální ředitel Airbusu Guillame Faury varoval, že problémy motorů GTF budou trvat i v roce 2024 a 2025. Jakkoliv se může zdát záměna A220-300 za A321neo neobvyklou, ve světle dlouhodobých problémů motorů GTF nejspíš dává smysl. (Foto: Air Data News, Bloomberg, Airspace Africa, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



Ján Smriga - unsigned guest (...99.35...)
2023-08-05 20:52
TO Rollfree

Motory ako také sú problém, ale ono letectvo má problémy teraz všade, len na planes neprejde týždeň, aby nebol článok o nejako probléme Boeingu... osobne si myslím, že A220 je úplne ideálne nové, moderné lietadlo pre veľa aeroliniek, ktoré nie sú čisto na Boeingu ako Ryanair alebo Smartwings napr. A problémy sa časom na koniec vyriešia a určite sa s nimi Airbus dohaduje na zľave alebo kompenzácií, len asi to nie vždy ide von...

Rollfree - unsigned guest (...71.136...)
2023-08-05 18:03

O problémech nových motorů PW se tady píše často. A jsou to problémy, které se navíc pak u výrobce řeší strašně dlouho.

Tak mi vždy vrtalo hlavou (a stále vrtá), že to nějací noví zákazníci vůbec kupují. Nebo na to dostávají takové slevy, že se jim to i přes tyto problémy vyplatí?

Já nedělám k oblasti letectví, ale v oboru průmyslové automatizace. Neumím si představit, že kdyby vznikly zásadní problémy u nějakého našeho zákazníka kvůli konstrukčním chybám našich výrobků, a stála by mu kvůli tomu výrobní linka nebo dokonce celá fabrika, tak že bychom to řešili stylem "oprava možná za měsíc, ale možná taky za dva". To by žádná dodavatelská firma, která pracuje v konkurenčním prostředí, prostě ekonomicky nepřežila. Chvilku by to šlo tím, že by se daly velké slevy, pak by se pohlaváři zákazníka pozvali na "služební cestu" někam na Bali nebo na Kanáry, ale ale nešlo by to tak řešit pořád.

Opravdu mi hlava nebere, že PV ještě stále žije, není ekonomicky na huntě a není koupaná nějakým jiným výrobcem. Možná ne celá PV, ale aspoň divize, která dělá tyhle motory.

2 records

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details