Raytheon připravují svolávací akci na 1200 motorů GTF

  • 2023-07-29 08:30

Motory Pratt & Whitney GTF trpí vážnými problémy, které způsobují, že letecké společnosti musely odstavit přes 10 % letadel poháněných těmito motory.

Aby problémů nebylo málo, výrobce nyní zjistil, že řada motorů PW1100G může mít defektní disk vysokotlaké turbíny a musí být urychleně podrobeny inspekcím. Problém se může týkat 1.200 motorů. Společnost Raytheon Technologies to oznámila 25. července.

Jedná se o svolávací akci, takže motory se musí sejmout z křídla a dopravit k výrobci. Výrobce bude muset na inspekce vyčlenit potřebné kapacity, což ohrožuje výrobu motorů a prodlouží lhůty oprav, které jsou i bez toho už nyní nepřiměřeně dlouhé.

Šéf Airbusu Guillaume Faury tento týden oznámil, že problémy motorů GTF budou přetrvávat ještě v letech 2024 a 2025. Pro Airbus je to mimořádně nepříjemné, neboť motory PW1100G jsou jednou z pohonných jednotek letadel řady A320neo. Případný nedostatek motorů může ohrozit růstové plány Airbusu.

Je to pochopitelně také špatná zpráva pro letecké společnosti, které čelí vysoké poptávce a odstávka letadel proto přichází v nejhorší dobu. Aerolinky se tak znovu nezaviněně dostávají do situace, kdy prodaly letenky na kapacity, které nebudou k dispozici.

Problémy motorů GTF se táhnou již asi sedm let a jejich definitivní vyřešení sliboval výrobce již několikrát.

(Foto: wikipedia, Air Inside, Avionews, planes.cz)


Article photographs


Related photos


Related articles

Comments



No comments added.

Partners


Advertisement
This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website. Further details